Saab jde proti proudu: nové modely budou menší

Auta jsou čím dál tím větší a těžší. Dnešní auto nižší střední třídy má stejné rozměry, jako sedan střední třídy vyrobený před 10 lety. A protože jsou auta těžší, potřebují čím dál tím výkonnější motory. A výkonnější motory mají zase vyšší spotřebu paliva, což je ve světle dnešních cen paliv velké negativum. Zatím se tomuto trendu postavila jediná značka, japonská Mazda, ale dle sdělení Carla-Petera Forstera, šéfa General Motors Europe, se k ní přidá Saab.

Ten se na právě probíhajícím autosalonu v Londýně nechal slyšet, že všechny budoucí modely Saabu budou kompaktnější. Vše začne u nové generace 9-3, která má přijít v roce 2010. Původně plánovaná platforma Ypsilon-2, na které je postaven např. Opel Insignia, byla nahrazena Deltou patřící do nižší střední třídy.

Příběh pak pokračuje u modelu 9-1, jehož příchod je plánován na rok 2012. Původně měl být založen na Deltě, ale bylo rozhodnuto ve prospěch globální platformy pro malé vozy koncernu GM, která se jmenuje Gamma.

Forsterova slova potvrdil Výkonný ředitel Saabu, Jan-Ake Jonsson, který dále zdůraznil, že značka chce prolomit výše zmíněný trend růstu aut.

Na obrázcích vidíte Saab 9x BioHybrid Concept, který předznamenává podobu modelu 9-1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9x BioHybrid
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků