Saab jde proti proudu: nové modely budou menší

Auta jsou čím dál tím větší a těžší. Dnešní auto nižší střední třídy má stejné rozměry, jako sedan střední třídy vyrobený před 10 lety. A protože jsou auta těžší, potřebují čím dál tím výkonnější motory. A výkonnější motory mají zase vyšší spotřebu paliva, což je ve světle dnešních cen paliv velké negativum. Zatím se tomuto trendu postavila jediná značka, japonská Mazda, ale dle sdělení Carla-Petera Forstera, šéfa General Motors Europe, se k ní přidá Saab.

Ten se na právě probíhajícím autosalonu v Londýně nechal slyšet, že všechny budoucí modely Saabu budou kompaktnější. Vše začne u nové generace 9-3, která má přijít v roce 2010. Původně plánovaná platforma Ypsilon-2, na které je postaven např. Opel Insignia, byla nahrazena Deltou patřící do nižší střední třídy.

Příběh pak pokračuje u modelu 9-1, jehož příchod je plánován na rok 2012. Původně měl být založen na Deltě, ale bylo rozhodnuto ve prospěch globální platformy pro malé vozy koncernu GM, která se jmenuje Gamma.

Forsterova slova potvrdil Výkonný ředitel Saabu, Jan-Ake Jonsson, který dále zdůraznil, že značka chce prolomit výše zmíněný trend růstu aut.

Na obrázcích vidíte Saab 9x BioHybrid Concept, který předznamenává podobu modelu 9-1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9x BioHybrid
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 61 000 Kč
Opel Zafira 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 121 500 km
Cena: 92 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek