Podle švédských stránek The Local vykázala automobilka Saab v roce 2009 zisk ve výši plných 531 milionů dolarů. Ano, čtete správně, tato bankrotující a v křečích se zmítající značka si přišla na více než půl miliardy dolarů.
Prodeje automobilů však za tímto úspěchem rozhodně nestojí. Manažeři Saabu totiž vyvinuli skutečně enormní a úctyhodné nasazení, s nímž se pustili do záchrany svého chlebodárce, což se jim nakonec podařilo. S věřiteli se za neupřesněných podmínek dohodli na odepsání plných tří čtvrtin z dluhů, navíc prodali výrobní technologie na své výběhové modely, za něž čínská automobilka BAIC zaplatila 164 milionů dolarů.
Nebýt těchto zisků, vykázal by Saab ztrátu 752 milionů. Během loňského roku totiž prodal pouhých 38 756 nových automobilů, což do kasy Saabu přineslo tržbu 820 milionů dolarů.
Kdo ví, jak dopadne tento rok, ale žádné zázraky nečekejme. Saab však může spoléhat na své nové modely, nicméně prodejní úspěchy se zřejmě budou dostavovat jen pomalu.
Tip: Máte spadeno na nový Saab? Prohlédněte si ceník nové „devět-pětky”.
Nový Saab 9-5
Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.
Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.