Saab byl loni v zisku, nikoli však díky prodeji aut

Podle švédských stránek The Local vykázala automobilka Saab v roce 2009 zisk ve výši plných 531 milionů dolarů. Ano, čtete správně, tato bankrotující a v křečích se zmítající značka si přišla na více než půl miliardy dolarů.

Prodeje automobilů však za tímto úspěchem rozhodně nestojí. Manažeři Saabu totiž vyvinuli skutečně enormní a úctyhodné nasazení, s nímž se pustili do záchrany svého chlebodárce, což se jim nakonec podařilo. S věřiteli se za neupřesněných podmínek dohodli na odepsání plných tří čtvrtin z dluhů, navíc prodali výrobní technologie na své výběhové modely, za něž čínská automobilka BAIC zaplatila 164 milionů dolarů.

Nebýt těchto zisků, vykázal by Saab ztrátu 752 milionů. Během loňského roku totiž prodal pouhých 38 756 nových automobilů, což do kasy Saabu přineslo tržbu 820 milionů dolarů.

Kdo ví, jak dopadne tento rok, ale žádné zázraky nečekejme. Saab však může spoléhat na své nové modely, nicméně prodejní úspěchy se zřejmě budou dostavovat jen pomalu.

Tip: Máte spadeno na nový Saab? Prohlédněte si ceník nové „devět-pětky”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Saab 9-5
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků