V ramci GM mali predstavovat premiovu znacku, ale koncern v ramci setrenia neustale cpal do neho suciastky a motory od Opla. A to nemohlo prejst, saabisti to nekupovali a ani premiovej znacke kvalita nezodpovedala. Zaroven s kupou Saabu GM skupil vsetok vyvoj a patenty, zastavil vsetke projekty ktore prebiehali. Islo hlavne o vyvoj dvojtaktov, o tom sa pisalo, spotrebu uhanali kdesi k 4l benzinu, boli vo vysokom stadiu vyvoja. A teraz su prazdni. Ford sa k Volvu spraval omnoho zodpovednejsie, bolo to cca v tom istom case. Volvo ma sancu napredovat, SAAB na 90% nie.
:-P
:-D:-D:-D:-D:-D
Se nedivim, ze za ty ceny jim to nikdo nekupuje...
Co maji?
to bude morava :-D
Chlapci to ste na tom tak zle,ze nerozumiete slovencine bez diaritiky?Znizte ceny=Znížte ceny=Snižte ceny
*diakritiky :-P
Doufal jsem, ze s prichodem noveho vlastnika se zmeni i cenova politika Saabu.Saaby jsou prima auta a maji i pomerne dost priznivcu, kteri by byli schopni a mozna i ochotni leccos ozelet. Napriklad, servisni sit Saabu neni tak husta jako treba Volkswagenu, nebo Fiatu; stejne tak modelova rada neni tak rozsahla jako u Toyoty atd., atd. Myslim si, ze to jsou veci, ktere fanda do nejake znacky snad jeste dokaze ozelet (i kdyz i to je otazka do diskuse). Takze se domnivam, ze jisty, lec specificky, trzni potencial by zde byl. Precejen, jeste ne vsichni stihli zapomenout na minulost Saabu.Tech chybicek by se samozrejme naslo vice, ale o tom ted mluvit nechci.Zda se mi ale, ze obchodni oddeleni Saabu tuto situaci vubec nepochopilo. Na novou 9-5 nasadilo doslova dechberouci cenu, cimz drtivou vetsinu pozitivne smyslejicich potencialnich kupcu odradilo.Jako by se snad Saab snazil pretahnout zakazniky BMW, Mercededu, Lexusu. Nepochybuji o tom, ze technicky na to nova 9-5 ma. Domnivam se ovsem, ze jednotlivci a firmy si BMW a Mercedes nekupuji kvuli technice (to je jen tresnicka na dorte), ale kvuli prestizi, kvalite a sluzbam. A tady Saab neni doma. Skutecne jen malokdo ho bere jako prestizni znacku. Navic, prestizni znacka se nedela tim, ze na zbozi nahodime astronomickou cenu.Kdyby se Saab 9-5 prodaval za ceny Volkswagenu Passat, jiste by sel na dracku. Otazka je, zda to v Saabu pochopi driv, nez je to znici.
Nezlob se n mě, ale prodávat 5 metrů (slovy pet!) dlouhé auto za cenu Passatu? To už se nebavím o faktickém srovnání v kterém Passat opravdu nemá šanci.Nová 9-5 má mnohem blíž k BMW5 nebo Ečkovému mercedesu než k běžnému mainsteamu střední třídy. Navíc pokud si porovnám ceny z konfigurátoru BMW s 9-5 tak je znatelně levnější. Otázka je jestli to stačí...
To je otazka, jestli by se 9-5 prodaval, kdyby byl za cenu Passatu. Ja myslim, ze i tak ne. Potencialnimu zakaznikovi staci, aby mu kamarad rekl, ze je na to malo servisu a ze jsou na to drahe nahradni dily a hned je od koupi odrazen. Vubec nebude zjistovat, jestli je informace od kamarada pravdiva. Takhle totiz lidi fungujou.
To je pravda.Myslim, ze Vami popsani zakaznici nejsou a ani nemohou byt cilovou skupinou Saabu. Temto zakaznikum vyhovuje cokoliv, co splnuje jimi vyzadovane parametry, vetsinou porizovaci cena, spotreba a provozni naklady atd. Dalsi hlediska jsou pro tyto spotrebitele uz mene vyznamna. Mimochodem, myslim, ze je to prave ta cast spolecnosti, ktera v nedaleke budoucnosti dopomuze ke komercnimu uspechu cinskych a indickych vozu v Evrope.Verim ovsem, ze stale je ve spolecnosti pomerne dost lidi, kteri si zachovali nezavisle a fakticke uvazovani a kteri jsou schopni do sveho rozhodovani zahrnout i dalsi kriteria, nez jen hospodarnost a prestiz. Tito lide, vetsinou, na expertizy typu "jedna pani povidala" prilis nedaji a dokazi si vytvorit vlastni nazor. A myslim, ze pro ne by cenova hladina Vw Passat, nebo Skoda SuperB byla jeste unosna a Saab 9-5 dobrou a zrejme i vitanou alternativou. Soudim podle toho, ze vetsina muzske populace v mem okoli o novem Saabu 9-5 vi a libi se jim. Ale vsichni svorne namitaji, ze je proste prilis drahy.Nevidim duvod, proc by se Saab mel snazit tlacit na pozice "velke petky". Spis bych videl jeho potencial v oslovovani zakazniku, kteri si sice kupuji masovku, ale prilis z toho nadseni nejsou. Takhle na okraji trhu by asi prodeje nevyrostly na pul milionu kusu rocne, ale mel by alespon sve jiste.Zatim mi ale prijde, ze Saab vubec netusi, komu by mel jeho vozy vlastne nabizet.
Samotný SAAB tápe. Vytvořil jeden velmi povedený model, který je ovšem příliš drahý na to, aby jim udělal slušné prodeje. A bez prodejů půjdou ke dnu. Teda ono se hlouběji snad už ani klesnout nedá.Jak si správně napsal, SAAB neví, kdo jsou jeho zákazníci. Míří asi na fandy, ale těch je příliš málo.
Navic v dobe zachrany vytvorit model z vyssi stredni tridy, kde jiz silnou roli hraje brend neni zrovna to nejlepsi. Saab pro preziti potrebuje hlavne kvalitni a realtivne levny model ve stredni a nizsi stredni. Saab ma pomerne dobre jmeno, stejne jako volvo, byt posledni modely toho moc hodny nebyly, ale na tom muze stavet. Ovsem potrebuje mit modely, ne jeden stary a druhy, ktery je v segmentu kde prorazit proste jen tak nejde.Fandove jsou pekna vec, ale staci zajit na sraz saabu. 100 aut z cehoz 90 starsich 10ti let, 8 ve veku 5-10 let a 2 realtivne nove. Fandove jsou pekna vec, ale ocividne ti na udrzeni prodeju nestaci.
Ano, presne tak jsem to myslel.Na druhou stranu, neverim, ze lidi ze Saabu jsou blbi. Vzhledem k tomu, ze i my zde jsme tak nejak prokoukli v cem je problem, vedi to zcela jiste i v Saabu. Ale dokud nebude nova 9-3, tezko s tim neco nadelaji. Se soucasnou 9-5 diru do sveta neudelaji a pod vyrobni naklady jit samozrejme nemuzou.Nejsem si ovsem jisty, zda nova 9-3 bude opravdu spasa. Predevsim proto, ze to auto je zrejme vyvijene pod velikym tlakem a muze se tak velice lehce stat, ze obchodnici seberou inzenyrum z rukou jeste nehotovou vec. Ostatne, ono se to deje dnes a denne i ve firmach, kde zdaleka takovy tlak jako v Saabu neni.Je smutne videt Saab v tak tezke situaci, ale abych se priznal, sam bych nevedel jak z toho ven.
Dle mého potřebují menší nové auto, než je 93.Saab udělal 9-5 proto, že už byla prakticky hotová a před uvedením. Jejím vypuštěním do světa nic nepokazil, kdyby hotový vůz neuvedl, byla by to nepochybně větší hloupost.Bohužel špatnými rozhodnutími z dob nedávno minulých se měl primárně zaměřit na vývoj modelu C segmentu, kde by byla šance udělat masový prodej a tím vytvořit stabilní základy pro další modelovou expanzi. V tuto chvíli na vývoj malého vozu nejsou prostředky ani čas. SAAB má celkově blbě postavenou koncepci. Dříve, začleněn v koncernu GM, měl plnit prémiovou funkci a malé masové vozy se po něm nechtěly (což taky nebylo moc chytré). Po prodeji zbylo jen torzo, které nemá ucelenou nabídku modelů, má dluhy kam se podívají a nulové možnosti vývoje. SAABu pomůže už jen zázrak.
Ano, je to přesně tak.
Hranice rentability je 80.000 vozů ? Mno ... pozdrav pánbu.Reálný odhad prodeje na příští rok je cca 28-45.000 vozů - a to se dá hovořit o dobrém výsledku. Saab je srdcovka - ale jak už to tak bývá, pouze fanoušci značku nikdy nezachrání K tomuto zjištění už před delším časem došlo Porsche (před uvedením "masového" SUV Cayenne, Subaru atd. atd.). Doba holt pokročila a pro slabé není místo.
Hranice rentability je kolem 300000,- komponentů u mechanických skupin a dílů. Kdo to nedosáhne prodělal. Z toho důvodu např. ford rezignoval na dieslové čtyřválce a kupuje je od francouzů...........
A urobil dobre
Jak to asi dopadne, když bankrotář Spyker koupí bankrotáře Sraaba? Průšvihem.
Kéž by to byla pravda. \saabu moc fandím a doufám že se podaří jej rozjet. pro švédský auta mám slabost..:-)
Bohuzel to neni pravda. SAAB je ranene zviratko, kteremu se sice nacas polepsilo, ale v divocine stejne nema sanci prezit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.