Saab bude propouštět, prodeje nejdou podle plánu

Švédská automobilka Saab bude muset propustit na 200 svých zaměstnanců, což je zhruba osmina současného stavu. Hakan Skott, jeden z nejvyšších mužů značky, tento krok označil za předpokládaný, neboť mateřská společnost Spyker snížila s ohledem na průběh prodejů Saabů standard letošní produkce z původních 60 000 vozů nejprve na 45 000 a v říjnu dokonce až na 30 000 automobilů. Skott se snaží klást vinu na „každoroční pokles prodejů v okolí Vánoc“ a předpokládá, že v „únoru a březnu lidé začnou zase auta kupovat“.

Podle informací z dřívějška byla hranice rentability produkce Saabu stanovena na 80 000 vozů. Švédský deník Dagens Industri minulý pátek nicméně citoval šéfa Spykeru Victora Mullera: „Není vůbec čeho se bát. Naše plány pro budoucnost zůstávají beze změn. Během příštího roku prodáme 80 000 Saabů.“ Podle Mullera se má propouštění týkat hlavně dočasně najatých pracovních sil, jejichž počet se mění v závislosti na aktuálních potřebách automobilky.

Tip: Přečtěte si náš test zbrusu nového Saabu 9-5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Saab 9-5 je podle našich zkušeností velmi dobrým autem, důvěru zákazníků si ale značka zatím zpět nevydobyla
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků