Saab 9-5 Griffin: inovovaný klasik s 260 koňmi pod kapotou

Saab 9-5 si svou základní podobu drží už něco přes 11 let i přesto se ale jeho nová generace nějak ne ne chystat. Saab pouze vyměnil některé stylingové prvky, aby bylo vidět, že alespoň trochu kráčí s dobou. Automobilka, která to po ekonomické stránce teď nemá vůbec snadné, se nyní tento model rozhodla zviditelnit novou edicí Griffin, která podtrhuje sportovní charakter 9-5.

Pod kapotou najdeme mírně upravený 2,3 litrový čtyřválec disponující výkonem 191kW/260 koní, který může být na kola přenášen buď pětistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů. Více změn ovšem najdeme při pohledu zvenku. 17-ti palcová pětipaprsková kola dodávají celému vozu neotřelý charakter, který je pak podtržen decentním spoilerem na zádi a matnými doplňky na přední masce. U verze kombi se potkáme se slušivým střešním spoilerem. Nechybí samozřejmě originální označení verze.
Aby toho nebylo málo, Saab doplňky nešetřil ani v interiéru, kde najdeme lesklé černé lišty, kožené čalounění zdobeno švy a elegantní koberečky. Saab 9-5 Griffin se nenechá zahanbit ani svou výbavou. V té najdeme třeba xenony, parkovací asistent, nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Tato specialitka se veřejnosti představí již příští měsíc v Detroitu, přičemž krátce poté se objeví i ve vybraných showroomech. Cena sedanu se přitom v domácím Švédsku vyšplhala na 42 775 dolarů (805 000 Kč), kombi vás pak vyjde na 44 045 dolarů (830 000 Kč).
Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 Griffin
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků