Saab 9-5 Griffin: inovovaný klasik s 260 koňmi pod kapotou

Saab 9-5 si svou základní podobu drží už něco přes 11 let i přesto se ale jeho nová generace nějak ne ne chystat. Saab pouze vyměnil některé stylingové prvky, aby bylo vidět, že alespoň trochu kráčí s dobou. Automobilka, která to po ekonomické stránce teď nemá vůbec snadné, se nyní tento model rozhodla zviditelnit novou edicí Griffin, která podtrhuje sportovní charakter 9-5.

Pod kapotou najdeme mírně upravený 2,3 litrový čtyřválec disponující výkonem 191kW/260 koní, který může být na kola přenášen buď pětistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů. Více změn ovšem najdeme při pohledu zvenku. 17-ti palcová pětipaprsková kola dodávají celému vozu neotřelý charakter, který je pak podtržen decentním spoilerem na zádi a matnými doplňky na přední masce. U verze kombi se potkáme se slušivým střešním spoilerem. Nechybí samozřejmě originální označení verze.
Aby toho nebylo málo, Saab doplňky nešetřil ani v interiéru, kde najdeme lesklé černé lišty, kožené čalounění zdobeno švy a elegantní koberečky. Saab 9-5 Griffin se nenechá zahanbit ani svou výbavou. V té najdeme třeba xenony, parkovací asistent, nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Tato specialitka se veřejnosti představí již příští měsíc v Detroitu, přičemž krátce poté se objeví i ve vybraných showroomech. Cena sedanu se přitom v domácím Švédsku vyšplhala na 42 775 dolarů (805 000 Kč), kombi vás pak vyjde na 44 045 dolarů (830 000 Kč).
Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 Griffin
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků