Saab 9-5 2011 s novými motory a verzemi

Ačkoli se zcela nový Saab 9-5 sotva začal vyrábět, automobilka Saab již přispěchala s prvními modifikacemi pro modelový rok 2011, které se týkají především rozšíření dosud nabízených provedení. Těšit se můžeme na zážehové motory 1,6i Turbo a A2,0i Turbo BioPower a diesel 2,0 TTiD. Posledně zmiňovaná jednotka je naladěna na 190 koní (140 kW) a točivý moment činí 400 Nm při 1 750 ot./min. a v dějinách Saabu vůbec poprvé bude moci být tento diesel objednán i pohonem všech kol XWD. Saab slibuje zrychlení z klidu na 100 km/h pod 8 s a kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km.

Zážehová „šestnáctistovka“ dává díky přeplňování výkon 180 koní (132 kW) a 230 Nm točivého momentu dostupných od 2 200 do 5 500 ot./min. a spotřebuje v průměru 7,8 l/100 km. A konečně dvoulitr BioPower. Ten je schopen spalovat palivo E85 s podílem až 85 % bioetanolu a bez ohledu na mísicí poměr vykazuje za všech okolností výkon 220 koní (162 kW) a točivý moment 350 Nm. Také tento motor může být na přání kombinován s trvalým pohonem všech kol XWD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků