Saab 9-3X: konkurent Audi Allroad odhalen

Automobilka Saab zveřejnila tři týdny před oficiálním debutem první fotografie a informace o svém novém, odolnějším kombi. (+video)

Letošní autosalon v Ženevě se nezadržitelně blíží a to je jasné znamení pro automobilky, aby začaly odhalovat svá esa, která si pro tuto událost připravily. A ačkoli vás o ženevských novinkách informujeme průběžně a každý den, stále je to jen zlomek toho, co nás v ženevském výstavišti bude čekat počátkem března. Svou nejvýznamnější novinku odhalila automobilka Saab, stejně jako většina konkurentů, s celkem slušným předstihem, a tak si tři týdny před oficiální premiérou můžeme prohlédnout nové kombi, které se hrdě pustí do konkurenčního boje s ještě nepředstavenou Audi A4 Allroad a Volvem XC70.

Jak už je jasné z názvu, novinka konstrukčně vychází z prodlouženého modelu 9-3, přičemž jeho vyšší světlá výška a ochranné prvky vyjádřeny písmenem X. Vůz se však může pochlubit i řadou dalších prvků. Ke zmiňované vyšší světlé výšce nám zbývá dodat, že oproti standardnímu kombi se při verzi s pohonem všech čtyř kol zvýšil vůz o 35 mm a při dieselové verzi s poháněnou přední nápravou o 20 mm. Pohon všech čtyř kol je zabezpečen systémem Cross Wheel Drive spolupracujícím s elektronickou spojkou Haldex čtvrté generace, který umožňuje nejvhodnější přerozdělení točivého momentu mezi jednotlivé nápravy podle aktuálních podmínek. K dispozici je za příplatek i diferenciál se zvýšenou svorností. Pojďme se ale podívat, co nadělila automobilka tomuto vozu pod kapotu.
Hned na úvod je nutno přiznat, že nabídka motorů není nijak závratná a překvapivá, ovšem na druhé straně ji můžeme označit za dostačující. Základem u verzí s pohonem všech čtyř kol je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 154 kW, který je navíc schopen spotřebovávat i ekologické palivo E85, rozšířeno zejména ve Skandinávii. Verzi vybavenou dvoulitrem je možné objednat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou, přičemž verzi BioPower pouze s převodovkou manuální. Tento agregát pak bohatě postačí na to, aby vůz zrychloval z nuly na stovku za 8,3 vteřiny a dosáhnul maximální rychlosti 230 km/h.
Vyznavači vznětových agregátů se budou muset uspokojit s pohonem předních kol, jímž pohyb dodává 1,9 litrový čtyřválec TTiD s výkonem 132 kW.
Saab 9-3X se od svého standardního provedení liší zvenčí hned na první pohled a tak si tyto změny nemusíme nějak rozsáhleji opisovat, avšak za pozornost jistě stojí 17-ti palcová kola dodávaná již v základu. Závěrem si pozornost zaslouží ještě zavazadelník nabízející objem 477 litrů při standardní konfiguraci, po sklopení zadních sedadel se tento prostor rozšíří až na 1 331 litrů. Ceny ani jednotlivé stupně výbav prozatím nejsou k dispozici.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Saab 9-3X
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků