Přímo ve Švédsku vznikla tato pozoruhodná stavba. Jistá porce „frajeřiny“ v tom byla, ovšem projekt začal nevinně…
Automobilka Saab pod křídly společnosti Spyker snad našla dobré útočiště, ale její prodejní výsledky stále neplní vytknuté cíle. Ani premiéra nové generace Saabu 9-5, ani facelift Saabu 9-3, ani edice Saab 9-3 Convertible Independence situaci Saabu, zdá se, nijak nezlepšily. Nicméně Saab si stále věří a na jarním autosalonu v Ženevě vypustil odvážnou studii Saab PhoeniX. Náprava léty zdevastované pověsti značky je ale dlouhý proces, který vyžaduje smělé cíle.
Vynalézavosti se meze nekladou, a právě tímto heslem lze zakrýt vznik opravdu působivé stavby jménem Saab 9-3 SRT10 MegaPower. Vzešla přímo ze Švédska a započala celkem nevinně. Jednomu Švédovi se „podařilo“ nabourat jeho Dodge Viper SRT-10, načež se rozhodl nechat jej opravit. Záměr se však ukázal jako dosti nesnadný, škody po nehodě nakonec byly dosti rozsáhlé a dostupnost potřebných dílů omezená. Seversky chladná kalkulace vyústila ve svérázný projekt.
Nakonec to bylo jednoduché, pohonná jednotka s převodným ústrojím i pohonem zadních kol byla vestavěna do karoserie stroje Saab 9-3 Sport Combi. Do odvážného projektu se vložilo několik zkušených, ale především nadšených ladičů, kteří před sebou měli hned několik nesnadných úkolů. Vestavba desetiválce s objemem 8,4 l si pochopitelně vyžádala nesčetné konstrukční úpravy a posun přepážky směrem do prostoru pro pasažéry. Výsledek však přesto působí svérázným a dotaženým dojmem.
Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.
Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.