Saab 9-3 ePower: první elektrošvéd se představuje

Saab již dlouhá léta boduje na poli alternativních pohonů s ethanolovými verzemi svých běžných modelů, ostatně jeden z nich jsme vám podrobně představili i v našem testu. Švédové se ale zatím ani jednou nevydali směrem, který dnes jako spásu vnímá celá řada jeho konkurentů, cestou elektrického pohonu. Tedy až do této chvíle, přivítejte nový Saab 9-3 ePower.

Vůz je postaven na bázi modelu 9-3 SportWagon a pohání jej elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní), jehož výkon je posílán na kola přední náravy skrze jednostupňovou převodovku. Zásobárnou energie jsou akumulátory o skromné kapacitě 35,5 kWh a najdeme je pod podlahou nebo na místech, kde se jinak nachází palivová nádrž a výfuky.

S touto výbavičkou zrychlí na stovku za 9,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 150 km/h. Oba údaje jsou vzhledem k maximálnímu výkonu motoru slabší, tak tomu ale u elektromobilů bývá.

Vůz má být schopen na jedno nabití ujet až 200 km, to bude ale chtít, vzhledem k dostupné kapacitě akumulátorů, hodně lehkou nohu. Opětovné nabití z běžné 220V zásuvky zabere 3 až 6 hodin v závislosti na míře vybití, vyšší „voltáž” ale čas pochopitelně zkrátí.

Zvenčí ePower od běžné 9-3 prakticky nerozeznáte, uvnitř se prý (snímek bohužel k dispozici nemá) dočkáme jen specifického voliče převodovky (pouze možnosti P, R, N, D) a pozměněné přístrojové desky s ukazatelem stavu akumulátorů.

Saab 9-3 ePower čeká debut na pařížském autosalonu, do provozu se následně dostane 70 vozů, které budou sbírat zkušenosti v reálném provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 ePower
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků