Saab 9-3 ePower: první elektrošvéd se představuje

Saab již dlouhá léta boduje na poli alternativních pohonů s ethanolovými verzemi svých běžných modelů, ostatně jeden z nich jsme vám podrobně představili i v našem testu. Švédové se ale zatím ani jednou nevydali směrem, který dnes jako spásu vnímá celá řada jeho konkurentů, cestou elektrického pohonu. Tedy až do této chvíle, přivítejte nový Saab 9-3 ePower.

Vůz je postaven na bázi modelu 9-3 SportWagon a pohání jej elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní), jehož výkon je posílán na kola přední náravy skrze jednostupňovou převodovku. Zásobárnou energie jsou akumulátory o skromné kapacitě 35,5 kWh a najdeme je pod podlahou nebo na místech, kde se jinak nachází palivová nádrž a výfuky.

S touto výbavičkou zrychlí na stovku za 9,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 150 km/h. Oba údaje jsou vzhledem k maximálnímu výkonu motoru slabší, tak tomu ale u elektromobilů bývá.

Vůz má být schopen na jedno nabití ujet až 200 km, to bude ale chtít, vzhledem k dostupné kapacitě akumulátorů, hodně lehkou nohu. Opětovné nabití z běžné 220V zásuvky zabere 3 až 6 hodin v závislosti na míře vybití, vyšší „voltáž” ale čas pochopitelně zkrátí.

Zvenčí ePower od běžné 9-3 prakticky nerozeznáte, uvnitř se prý (snímek bohužel k dispozici nemá) dočkáme jen specifického voliče převodovky (pouze možnosti P, R, N, D) a pozměněné přístrojové desky s ukazatelem stavu akumulátorů.

Saab 9-3 ePower čeká debut na pařížském autosalonu, do provozu se následně dostane 70 vozů, které budou sbírat zkušenosti v reálném provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 ePower
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků