Saab 9-3 Convertible Independence: první novodobá edice

Pozítří, tedy ve středu 23. února, uspořádá automobilka Saab ve svém švédském ústředí Trollhättanu oslavu „prvního výročí znovuzrození Saabu coby samostatného automobilového výrobce“. Inu, při pohledu do stávající modelové nabídky Saabu lze o nějaké „samostatnosti“ mluvit jen stěží, neboť naprostá většina řad vychází stále ještě z dědictví koncernu General Motors (9-4X například vychází z typu Cadillac SRX a dokonce se spolu s ním vyrábí v mexické továrně Ramos Arizpe; kromě toho Saab teprve nedávno podepsal dohodu o dodávkách čtyřválcových motorů z továren BMW!).

Ale buďme spravedliví, Saab totiž pod křídly dánské firmičky Spyker (jež sama mimochodem za celou dobu své existence ještě v žádném roce nevykázala zisk) skutečně vstoupil do nové etapy svého slavného života. V rámci oslavy prvního jubilea Saab pro své zákazníky připravil výroční edici odvozenou z kabrioletu Saab 9-3 a nazvanou příznačně Independence, vzniknout má v počtu 366 kusů, jeden za každý den ve vlastnictví Saabu Spykerem. O pohon této série se postará zážehový čtyřválec 2,0T Biopower s přeplňováním a výkonem 220 koní (162 kW). Dojem výlučnosti má vzbudit specifické lakování Sunset Red v kombinaci s osmnáctipalcovými litými ráfky, šedě zbarveným čalouněním s oranžovými linkami, upraveným přístrojovým štítem a škálou interiérových doplňků Hirsch. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 Convertible Independence Edition slaví rok značky Saab v jeho "samostatné" existenci 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků