Saab 9-3 2011: další facelift menšího Švéda

Švédský pamětník časů slávy koncernu GM označený 9-3 stále žije. Nyní přichází s dalším menším omlazením a čistšími diesely.

Šťastně zachráněný Saab již vystřízlivěl z euforie spojené se zahájením výroby zcela nové generace modelu 9-5 a představil lehce modernizované provedení menší řady 9-3. Úpravy se soustředí především na technickou stránku vozu, ale došlo i na modifikace vzhledu a výbav.

Jedním z těžišť modernizace 9-3 je inovace všech tří dieselových motorů s objemem 1,9 l. Ta těží z vylepšeného, dvojitého přeplňování, jež snižuje spotřebu paliva i emise CO2, ale zároveň přidává na výkonech. Verze TiD dává 130 koní (95 kW, dosud 88 kW), TiDS poskytuje 160 koní (117 kW, dosud 110 kW) a vrcholná TTiDS se vyznačuje nezměněnou hodnotou 180 koní (132 kW).

Podle tvrzení Saabu razantně klesla díky dílčím modifikacím vznětových motorů a přímo řazených převodovek spotřeba nejslabšího z nich na 4,5 l/100 km (dříve 6,9 l/100 km) a emise CO2 činí 119 g/km (dříve 139 g/km). Zajímavé je, že alespoň u dosavadních dieselů se hodnoty spotřeb liší v rozmezí jen 0,1 l/100 km, což lze očekávat i v modernizované paletě. Kombík vykazuje 4,6 l/100 km a kabriolet má v průměru spotřebovat 5,1 l nafty na 100 km jízdy.

V rámci tohoto decentního faceliftu pro model 9-3 přichází Saab s pozměněným zpřevodováním, pneumatikami se sníženým valivým odporem, vylepšenou aerodynamikou s optimalizovaným prouděním vzduchu pod zadní částí karoserie, snížením hmotnosti a účinnější akustickou izolací. Snížení spotřeby a emisí se údajně týká též zážehových jednotek, kde se podařilo tyto parametry snížit zhruba o 7 %.

V modelovém roce 2011 se v nabídce řady 9-3 objeví také nová kombinace benzínového turbomotoru s výkonem 163 koní (119 kW) s trvalým pohonem všech kol XWD. Těšit se můžeme také na dva nové odstíny laku, volant potažený perforovanou kůží pro verze Aero, štítky osazeného motoru na zádi vozu ve stylu nové řady 9-5 a na vylepšené úchyty pro dětské sedačky vzadu.

Saab 9-3 modelového roku 2011 bude veřejnosti předveden na autosalonu v Paříži, kde se téžu dozvíme všechny podrobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 2011
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků