S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Čtyři benzínové motory nesplnily svou emisní normu v reálném provozu. Nejhorší z nich má osmkrát vyšší emise NOx.

Rýsuje se na obzoru další emisní skandál, tentokrát však u benzínových motorů? Jakousi „Petrolgate“ jsme tu ale ještě neměli. Z nezávislého testu emisí NOx v reálném provozu sice většina benzínových aut vyšla bez ztráty kytičky, ale čtyři modely nedokázaly v reálném provozu emise splnit. Hned tři z nich mají tříválcové přeplňované motory s přímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyři benzínový průšviháři neplní emisní normu, ale pořád to není tak strašné jako u dieselů. Limity NOx byly vždycky výrazně přísnější pro benzínová auta

Jednalo se o stejný test jako v případě nedávno testovaných dieselů. Organizace EQUA udělující vozům Air Quality Index ale vedle dieselů provedla zkoušky v reálném provozu i u nových benzínových aut. Hodnoceno bylo prozatím padesát aut s benzínovým nebo benzíno-hybridním pohonem. Všechna mají plnit normu Euro 6.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Statistiky | Volkswagen | BMW | Dieselgate | Audi | Palivo | Fiat | SsangYong

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

EQUA používá stejný rozsah pro diesely a benzínové motory, takže index A dostanou i ta benzínová auta, která se s emisemi NOx vejdou aspoň do normy Euro 4. Ta dovolovala 0,08 g/km NOx, zatímco Euro 5 a Euro 6 dovoluje 0,06 g/km NOx u benzínových motorů.

Přesto ani to některým novým benzínovým autům nestačilo. Prvním průšvihářem je Citroën DS3 s tříválcem 1,2 l. Ten dostal index B, když se s emisemi NOx vešel jen mezi 0,08 až 0,12 g/km. Stejných hodnot dosahoval i Mercedes-Benz S500 s motorem 4,7 V8 bi-turbo.

Život řidiče | Technika | Názory

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Horší to bylo s tříválcovou patnáctistovkou v Mini Cooper. Ta dostala index C a to znamená, že se vejde s emisemi NOx mezi 0,12 až 0,18 g/km. To je třikrát víc než dovoluje norma Euro 6, podle které je vůz homologován. Přesto je to pořád stejná úroveň, jako u dieselů Euro 5.

Nejhorších výsledků ale dosáhl benzínový tříválec Ford 1.0 Ecoboost v modelu Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálném provozu dosahoval emisí 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osmkrát víc, než co dovoluje norma Euro 6 a jsou to stejné hodnoty, jakých mohly dosahovat diesely homologované dle normy Euro 3.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků