S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Čtyři benzínové motory nesplnily svou emisní normu v reálném provozu. Nejhorší z nich má osmkrát vyšší emise NOx.

Rýsuje se na obzoru další emisní skandál, tentokrát však u benzínových motorů? Jakousi „Petrolgate“ jsme tu ale ještě neměli. Z nezávislého testu emisí NOx v reálném provozu sice většina benzínových aut vyšla bez ztráty kytičky, ale čtyři modely nedokázaly v reálném provozu emise splnit. Hned tři z nich mají tříválcové přeplňované motory s přímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyři benzínový průšviháři neplní emisní normu, ale pořád to není tak strašné jako u dieselů. Limity NOx byly vždycky výrazně přísnější pro benzínová auta

Jednalo se o stejný test jako v případě nedávno testovaných dieselů. Organizace EQUA udělující vozům Air Quality Index ale vedle dieselů provedla zkoušky v reálném provozu i u nových benzínových aut. Hodnoceno bylo prozatím padesát aut s benzínovým nebo benzíno-hybridním pohonem. Všechna mají plnit normu Euro 6.

Zajímavosti | Život řidiče | BMW | Škoda | Volkswagen | Fiat | Audi | Statistiky | Dieselgate | Palivo | SsangYong

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

EQUA používá stejný rozsah pro diesely a benzínové motory, takže index A dostanou i ta benzínová auta, která se s emisemi NOx vejdou aspoň do normy Euro 4. Ta dovolovala 0,08 g/km NOx, zatímco Euro 5 a Euro 6 dovoluje 0,06 g/km NOx u benzínových motorů.

Přesto ani to některým novým benzínovým autům nestačilo. Prvním průšvihářem je Citroën DS3 s tříválcem 1,2 l. Ten dostal index B, když se s emisemi NOx vešel jen mezi 0,08 až 0,12 g/km. Stejných hodnot dosahoval i Mercedes-Benz S500 s motorem 4,7 V8 bi-turbo.

Život řidiče | Technika | Názory

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Horší to bylo s tříválcovou patnáctistovkou v Mini Cooper. Ta dostala index C a to znamená, že se vejde s emisemi NOx mezi 0,12 až 0,18 g/km. To je třikrát víc než dovoluje norma Euro 6, podle které je vůz homologován. Přesto je to pořád stejná úroveň, jako u dieselů Euro 5.

Nejhorších výsledků ale dosáhl benzínový tříválec Ford 1.0 Ecoboost v modelu Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálném provozu dosahoval emisí 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osmkrát víc, než co dovoluje norma Euro 6 a jsou to stejné hodnoty, jakých mohly dosahovat diesely homologované dle normy Euro 3.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 169 501 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků