S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Čtyři benzínové motory nesplnily svou emisní normu v reálném provozu. Nejhorší z nich má osmkrát vyšší emise NOx.

Rýsuje se na obzoru další emisní skandál, tentokrát však u benzínových motorů? Jakousi „Petrolgate“ jsme tu ale ještě neměli. Z nezávislého testu emisí NOx v reálném provozu sice většina benzínových aut vyšla bez ztráty kytičky, ale čtyři modely nedokázaly v reálném provozu emise splnit. Hned tři z nich mají tříválcové přeplňované motory s přímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyři benzínový průšviháři neplní emisní normu, ale pořád to není tak strašné jako u dieselů. Limity NOx byly vždycky výrazně přísnější pro benzínová auta

Jednalo se o stejný test jako v případě nedávno testovaných dieselů. Organizace EQUA udělující vozům Air Quality Index ale vedle dieselů provedla zkoušky v reálném provozu i u nových benzínových aut. Hodnoceno bylo prozatím padesát aut s benzínovým nebo benzíno-hybridním pohonem. Všechna mají plnit normu Euro 6.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Statistiky | Dieselgate | Fiat | BMW | Audi | Palivo | SsangYong

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

EQUA používá stejný rozsah pro diesely a benzínové motory, takže index A dostanou i ta benzínová auta, která se s emisemi NOx vejdou aspoň do normy Euro 4. Ta dovolovala 0,08 g/km NOx, zatímco Euro 5 a Euro 6 dovoluje 0,06 g/km NOx u benzínových motorů.

Přesto ani to některým novým benzínovým autům nestačilo. Prvním průšvihářem je Citroën DS3 s tříválcem 1,2 l. Ten dostal index B, když se s emisemi NOx vešel jen mezi 0,08 až 0,12 g/km. Stejných hodnot dosahoval i Mercedes-Benz S500 s motorem 4,7 V8 bi-turbo.

Život řidiče | Technika | Názory

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Horší to bylo s tříválcovou patnáctistovkou v Mini Cooper. Ta dostala index C a to znamená, že se vejde s emisemi NOx mezi 0,12 až 0,18 g/km. To je třikrát víc než dovoluje norma Euro 6, podle které je vůz homologován. Přesto je to pořád stejná úroveň, jako u dieselů Euro 5.

Nejhorších výsledků ale dosáhl benzínový tříválec Ford 1.0 Ecoboost v modelu Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálném provozu dosahoval emisí 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osmkrát víc, než co dovoluje norma Euro 6 a jsou to stejné hodnoty, jakých mohly dosahovat diesely homologované dle normy Euro 3.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků