S Octavií můžete porazit i Ferrari. Stačí k tomu rozbitá silnice a nejasné okolnosti

Internetem běží senzace. Octavia RS230 totiž porazila Ferrari 458 Italia na rumunské silnici Transfarasan. Můžeme si tedy pochvalovat, jakého požírače supersportů nám to v té Mladé Boleslavi vyrábějí, nebo se na celou věc podívat střízlivýma očima.

Italský závodník Fabio Barone minulý rok stanovil nejrychlejší čas na 12.3 kilometrů dlouhé rumunské silnici Transfagarasan, která je proslavená díky pořadu Top Gear. Trojice moderátorů ji prohlásila nejlepší silnicí na světě. Na tento úkol si vzal Ferrari 458 Italia a celou trať zdolal za 9 minut a 13,442 sekundy.

Video | Zajímavosti

Nejrychlejší motorka s jedním kolem jede skoro 110 km/h. Je to rekord!

Pokořil jej až místní pilot Adrei Mitrasca na konci září letošního roku. Ten je jediným Rumunem, který startoval na Pikes Peak a místní silnici zná jako své boty. Jeho náčiním byla Octavia RS230, přičemž jedinou úpravou prý byly pneumatiky SP Sport Maxx, který dodala firma Dunlop. Posádce (pilota navigovala Magda Matei) se podařilo rekord zlomit o více než 47 sekund, dosáhla času 8:26,160 min. Rekord byl změřen na certifikované časomíře TAG Heuer.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Ostatní značky

Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Rumunská silnice je jedna zatáčka za druhou a ty takřka mažou výkonové rozdíly. Navíc povrch tohoto horského přechodu je ještě horší, než česká okreska třetí třídy. Proto nás napadá, zda byl vůz jinak skutečně sériový, to ale nelze dokázat ani u rekordů na Nordschleife.

Jistě, Octavia RS není špatné auto, její podvozek nerovnosti zvládá dobře, jenže ani v okolí Maranella, kde testovací piloti Ferrari jezdí tam a zpět, nejsou vozovky hladké jako sklo. Supersporty se dnes již s hrbolatými silnicemi vyrovnávají mnohem lépe, než jejich předchůdci, a tak nízké zdvihy tuhého odpružení nejsou takovou nevýhodou. Elektronický diferenciál jistě Octavii ve „vracečkách“ pomohl, ale Ferrari 458 Italia také není zrovna autem, které by se na klikatých silnicích ztrácelo. Pořád nám zkrátka nejde na rozum fakt, že Octavia s 230 koňmi porazila Ferrari s více než dvakrát vyšším výkonem...

Video | Zajímavosti

Juha Kankkunen stanovil nový rekord. V jízdě traktorem...

Octavii a především posádce tedy gratulujeme, ale zároveň se neunáhlujeme ke směšným závěrům. Sám řidič Mitrasca na svém facebooku uvádí, že se těší na svého přemožitele. Je možné, že to bude pro změnu opět supersport, to však tak dobře znít nebude. Vždyť plebejské výhry nad urozenými mají všichni rádi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků