Naftová auta ostatních značek v reálném provozu ukázala odlišné výsledky, ale vše se vešlo do zákonných limitů.
Německý Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) dokončil vlastní testy emisí vybraných aut s naftovými motory a došel k závěru, že koncern Volkswagen byl jediný, kdo používal „šidítko“ k tomu, aby obešel emisní testy.
Kompletní výsledky zveřejní úřad na konci dubna, až bude u konce celé vyšetřování. I naftová auta ostatních značek v reálném provozu ukázala odlišné výsledky, ale vše se vešlo do zákonných limitů, informují Automotive News.
Aféra Dieselgate propukla, když se Volkswagen přiznal k tomu, že upravil řídící software aut tak, aby při měření emisí motor pracoval jinak než v provozu.
Výrazně horších výsledků emisí ale dosáhla v různých nezávislých testech dieselová auta i jiných značek. Například kvůli emisím musel rychle svolat auta do servisů Renault. Problémy měl ale i Opel se Zafirou 1.6 CDTI, do emisní pasti se chytilo rovněž BMW nebo Mercedes.