Délka vzrostla o 130 mm převážně ve prospěch rozvoru (+113 mm).

Délka vzrostla o 130 mm převážně ve prospěch rozvoru (+113 mm).

Tyto preference se jen tak nezmění, takže tu s námi Touran pravděpodobně zůstane dokud neopadne zájem úplně, nebo ho nezabije Evropská unie.

Tyto preference se jen tak nezmění, takže tu s námi Touran pravděpodobně zůstane dokud neopadne zájem úplně, nebo ho nezabije Evropská unie.

Během jeho života se jej prodalo 2,6 milionu kusů, čímž se stal jedním z globálně nejžádanějších MPV své třídy.

Během jeho života se jej prodalo 2,6 milionu kusů, čímž se stal jedním z globálně nejžádanějších MPV své třídy.

Proč? Protože nabízí zajímavou variabilitu při rozumných velikostech, které jej dělají obratným a snadno ovladatelným ve městě.

Proč? Protože nabízí zajímavou variabilitu při rozumných velikostech, které jej dělají obratným a snadno ovladatelným ve městě.

Dnes se zdá neuvěřitelné, že druhá generace přišla v roce 2015, tedy po dvanácti letech!

Dnes se zdá neuvěřitelné, že druhá generace přišla v roce 2015, tedy po dvanácti letech!

Touran se opět postavil na novou platformu MQB, která mu pomohla zhubnout 60 kg při současném zvětšení karoserie.

Touran se opět postavil na novou platformu MQB, která mu pomohla zhubnout 60 kg při současném zvětšení karoserie.

Tím se zvýšila už tak nadprůměrná užitná hodnota interiéru, podpořená kvalitnějšími materiály.

Tím se zvýšila už tak nadprůměrná užitná hodnota interiéru, podpořená kvalitnějšími materiály.

Celkově Touran nabízel luxusní prvky a moderní asistenty z vyšších segmentů, ale bylo třeba počítat i s větší pořizovací cenou.

Celkově Touran nabízel luxusní prvky a moderní asistenty z vyšších segmentů, ale bylo třeba počítat i s větší pořizovací cenou.

Délka vzrostla o 130 mm převážně ve prospěch rozvoru (+113 mm).
108
Fotogalerie

Rychlý test Volkswagen Touran 2.0 TDI R-Line: Volba rozumu

Kapitoly článku:


Na kolik přijde?

Kolik budete muset Volkswagenu zaplatit za takhle „vymazlený” Touran? Asi logicky očekáváte, že to bude více než za klasickou variantu. A nemýlíte se, stylu je zkrátka potřeba něco obětovat. Jestli to stojí za to, můžete posoudit z přiložených fotek, já jen dodám, že to Touranu vážně slušelo a rozhodně jsem se za něj ani jako bezdětný nemusel stydět. Jeho praktickou stránku jsem ale dokázal využít jinak - bez problémů do něj naskládáte třeba horské kolo a k tomu hromadu dalších věcí, přitom ani nemusíte zdlouhavě přemýšlet, jestli se to do něj vůbec vejde.  

Volkswagen řadí R-Line do výbavy, která vychází z vrcholné verze Highline a k tomu přidává celou řadu dalších věcí. I proto je cena minimálně o sto tisíc vyšší právě než v případě výbavy Highline. Vůbec nejlevněji tak můžete pořídit Touran R-Line s motorem 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) za 717 900 Kč, základní cena našeho konkrétního kusu činila 852 900 Kč.

IMG_3055.jpgIMG_3163.jpgIMG_3118.jpg

Slušivá metalíza Carribic, jakou vidíte na fotkách, vás přijde na 14 600 Kč, osmnáctipalcová litá kola stojí 29 300 Kč a například naprosto perfektní LED světlomety s dynamickou funkcí stojí 8300 Kč. Zajímavá je i panoramatická střecha s osvětlením, tu si automobilka cení na 34 300 Kč, nejlevnější navigace stojí 23 400 Kč. Stačí se na chvíli zamyslet a cena může snadno atakovat milion korun.

Verdikt

Ani klasický Touran není svou cenou vyloženě podbízivý a o sportovně laděné verzi R-Line to neplatí ani omylem. Levný zkrátka není. Cena ale odpovídá tomu, co dostanete - tedy skutečně velké rodinné auto se silným motorem, automatickou převodovkou, ve výsledku rozumnou spotřebou a spoustou výbavy k tomu. Zápory se nehledají snadno, tím jediným může být snad  cena, ale ta je podle mého adekvátní tomu, co Touran nabízí. Jen zvažte, jestli skutečně potřebujete osmnáctipalcová kola.

Technické údaje: Volkswagen Touran 2.0 TDI 140 kW

Rok • stupeň výbavy
2016 • R-Line
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 968 cm3
Nejvyšší výkon
140 kW (190 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 až 4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
400 Nm při 1 900 až 3 300 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,2 s
Nejvyšší rychlost
220 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
743 l • 1 980 l
Objem palivové nádrže
58 l
Hmotnost: provozní • celková
1 571 kg • 2 240 kg
Rozvor náprav
2 786 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 569 mm • 1 542 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 527 × 1 829 × 1 659 mm

Volkswagen Touran

Kompaktní MPV s technikou Golfu? To zní jako recept na úspěch. Počáteční problémy s kvalitou jsou zapomenuty, dnes se Volkswagen Touran právem řadí k nejoblíbenějším vozům v segmentu.

Test Volkswagen Touran 2.0 TDI • Historie VW Touran • Test VW Touran 2.0 TDI R-Line

Doporučujeme

Články odjinud