Rychlý test Volkswagen Touran 2.0 TDI R-Line: Volba rozumu

O praktické stránce Volkswagenu Touran není pochyb. Co když si ale chcete dopřát i trochu větší styl, než jaký nabízí klasické provedení? Řešením může být sportovní výbava R-Line.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Konečně přitažlivý? Připravený pro rodinu
  2. Nejsilnější z rodu dieselů
  3. Na kolik přijde? Verdikt, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

​Není to ani půl roku, co nám dělal společnost rodinný Volkswagen Touran v sedmimístném provedení, s dvoulitrovým turbodieselem a manuální převodovkou. Nedávno si do naší redakce našel tento model cestu znovu, a to kvůli nové pohonné jednotce pod kapotou, která by měla ladit se sportovnějším zevnějškem v podobě sportovní výbavy R-Line

Testy | Volkswagen | Volkswagen Touran

Test Volkswagen Touran 2.0 TDI: Golf pro sedm

Konečně přitažlivý?

Když Touran obléknete do klasického bílého odstínu, může vám svými tvary trochu evokovat dodávku. Stačí ale docela málo a vypadá vážně sexy. V našem případě byl obdařen modrou metalízou Carribic, která mu v kombinaci s černě lakovanými doplňky neuvěřitelně sluší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Touran R-Line vypadá sportovněji,
zvlášť když ho obléknete do modré metalízy Carribic

Na výsledku se ale hodně podepsala i výbava R-Line, která karoserii vyšperkuje o celou řadu hezkých detailů. Abychom vám ušetřili hledání rozdílů, jde o nově navržené nárazníky, leskle černé rozšířené boční prahy, stříbrně eloxované podélné střešní nosiče, loga R-Line na bocích a v neposlední řadě také sedmnácti či osmnáctipalcová litá kola. My jsme jezdili na osmnáctkách a úplná plavba to nebyla.

Testy | Volkswagen | BMW | Srovnávací testy

BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI

Připravený pro rodinu

Zavazadelník bude početné rodině s největší pravděpodobností bohatě postačovat, standardně nabídne velkorysých 743 litrů. Objem můžete dále rozšířit posouváním sedadel ve druhé řadě. Sedačky jsou plnohodnotné a jejich posuv je možný nezávisle na dalších dvou, takže pokud potřebujete převézt větší předmět, můžete sklopit třeba jen jednu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadelník je silná stránka Touranu, ve standardním uspořádání nabídne 743 litrů,
po sklopení sedadel ve druhé řadě prostor naroste až na 1980 litrů

Po sklopení všech tří Touran nabídne objem až 1980 litrů. Z celkového objemu vám může pár litrů ubrat přítomnost třetí řady sedadel, konkrétní kus byl na rozdíl od dříve testovaného modelu pětimístný, takže zavazadelník prezentoval své maximum.

Sedadla ve druhé řadě kvůli variabilitě možná nevypadají příliš komfortně, ale ve skutečnosti dovedou nabídnout slušné pohodlí i dospělým pasažérům. Ti na krajních místech mají navíc k dispozici skládací stolečky s držáky nápojů, pro jejich komfort pak samozřejmě nemůže chybět ani ovladač standardně montované třízónové klimatizace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sedadla ve druhé řadě se dají individuálně posouvat či sklápět a 
nechybí ani stolky s držáky nápojů

Přední sedadla jsou ale úplně jiný příběh, jsou velkoryse dimenzovaná, mají slušné boční vedení a ani po několikahodinové cestě se na nich nebudete vrtět s bolavými zády. Skutečně perfektní je celá spousta různých odkládacích prostorů, kterých by mělo v autě být celkem 47.

Nepočítal jsem je, ale je jich spousta a jsou rozmístěné všude možně. Hodí se pro předměty různých tvarů, takže jsem si téměř jistý, že v Touranu rozhodně nebudete řešit nerudovskou otázku „kam s ním”.

Interiér je použitými materiály i zpracováním typický Volkswagen. Za srdce vás asi nevezme, i když v případě R-Line jsou jeho šance o poznání vyšší. Dovnitř se totiž nastěhoval sportovní tříramenný volant, na jaký narazíte například v drtivě rychlém Golfu R, stejně jako sportovnější sedadla. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volant nebo sedadla se sice inspirovala rychlými Volkswageny, ale na praktičnost se nezapomnělo. V interiéru se prý nachází 47 různých úložných prostorů

Ta nejsou tak nekompromisní jako v případě nejrychlejšího Golfu, ale mají výraznější boční vedení a příjemné materiály - vnitřní stranu sedadel tvoří mikrovlákno v antracitově černém provedení s šedým prošíváním. Na sportovní notu hraje i u sportovních modelů oblíbený černý strop.

Volkswagen | Byznys | Volkswagen Touran

Nový Volkswagen Touran zná své ceny. Zaplatíte minimálně 555 900 Kč

Ergonomie si nezaslouží jakoukoli kritiku. Všechno najdete tam, kde to podvědomě očekáváte, přesně tak, jak je u Volkswagenu zvykem. Možná vyjma dvou věcí - startování neprobíhá pod volantem jako u škodovek, ani na palubní desce jako například u BMW, ale vedle řadící páky. Jde ovšem pochopitelně jen o zvyk. 

Na co jsem si však musel zvykat o něco neradostněji je regulátor intenzity podsvícení palubních přístrojů, který najdete zanořený hluboko v menu multimediálního systému. Jde o vlastnost všech modelů stojících na platformě MQB, bez ohledu na značku, na stejný nešvar tak narazíte u Škodovky, Seatu nebo Audi.

Radosti
ohromné prostorové vlastnosti
odkládací prostory v interiéru
silný motor a přijatelná spotřeba
Starosti
jen šestistupňová automatická převodovka
komfort osmnáctipalcových kol
cena výbavy R-Line
8  /10
135 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie135 fotografií
IMG_3029.jpg IMG_3032.jpg IMG_3033.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Konečně přitažlivý? Připravený pro rodinu
  2. Nejsilnější z rodu dieselů
  3. Na kolik přijde? Verdikt, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Volkswagen Touran 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 163 651 km
Cena: 219 000 Kč
Volkswagen Polo 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 170 102 km
Cena: 135 000 Kč
Volkswagen Tiguan 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 181 065 km
Cena: 208 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 56 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků