Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

9 komentářů

Doctor
15. srpna • 23:09

Má i své neduhy
Nedostatečná antikorozní ochrana v kombinaci s leností majitelů a neschopností servisů zajistí znatelnou korozi už po třech letech.
Vcelku malé množství prodaných kusů je důvodem proč servisy tyto auta neznají, vibrace přední nápravy pak řeší výměnou všeho za neksutečné peníze a ve valném většině bez úspěchu. Neznalost se odráží i na kvalitě ostatní práce a zanedbaném běžném servisu především přední nápravy, převodovek, zadních diferenciálů atd.
Vytrhané zuby zadního diferenciálu potkáte především u typu vybaveného ABS, kdy ABS ovládá nesmyslně obě zadní kola bez rozdílu které prokluzuje.
Silentbloky zadních ramen zvláště při tahání přívěsů bude též často měnit. Tuhost pružin je příliš přizpůsobená komfortu silnice a v terénu tak okusíte dorazy náprav až ve své páteři.
Problémy s automatickým ovládáním volnoběžek přední nápravy vám také způsobí pár vrásek. Zadní dveře časem povolí v pantech a zkříží se, nebo naopak panty zareznou až je vytrhnete ze sloupku.
Nicméně, většina problémů je jen zanedbanou údržbou a neznalostí značkových servisů. Pokud se o Jimíka staráte jak je třeba a nutno podotknout že při pracovním využití to opravdu potřebuje jak "prase drbání" pak je to nesmrtelný dříč, kterého budete milovat a i když už není tou legendou jako předchozí typ Samurai, tak značce Suzuki dělá velmi slušné jméno.
A jedna rada na konec: nevěřte každému co se vrtá v autech, nejčastější problém jsou přehuštěné pneumatiky a gumaři rádí tvrdí že offroud má mít gumy nafoukané na 2,2 a více atmosfér, takovému břídilovi nakopejte víte co a gumám dejte podle manuálu 1,6 či 1,8 podle typu motorizace na předku a 1,8 na zadku. Jak dáte víc, budete neustále řešit problémi s rozkmitáváním celého vozidla až do úrovně kdy je neudrzitelné na silnic a když to rozštípete tak na tom chytrákovi co vám tohle poradil si nic nevemete.
Zdar Doctor

JA-NE
17. srpna • 11:57

nesuhlas. napriklad to trasenie volantom.. je na to servisny bulletin takze v znackom presne vedia ako to urobit a drahe to vobec nieje.skor mam skusenost ze garazovy majstry a ich zasahy su mimo.. a mechanici su pravidelne skoleny.. takze asi tak

Doctor
17. srpna • 12:49

Tak mi potom vysvětlete, proč značkové servisy z mého okolí posílaj své zákazníky a nejen se touto závadou k nám
Proč po většině značkovejch servisů odstraňujeme značné škody za zanedbatelné částky v porovnání s tím co u nich zaplatil zakázník za něco coje pojejich zásahu ještě horší

JA-NE
17. srpna • 16:12

asi slaby znackovy servis .. ale beriem to, vsade pracuju len ludia. bud to maju na haku alebo maju slabych mechanikov.inak si to neviem vysvetlit. ja mam skusenost ze prave ludia s offroadmy vyhladavaju prave znackove servisy koly skusenostiam mechanikov.predca v znackom si mechanik nahliadne do manualu ma pristup k bulletinom vie kde co na aky moment zatiahnut..napriklad. nastastie to nieje pripad firmy kde pracujem ja.:-) musim povedat ze tiez sme niekolko x odstranovali skody po neodbornych opravach..

Neználek
16. srpna • 1:03

Myslím, že tohle je jedno z posledních "masově" vyráběných aut s tímto zaměřením a Suzuki ačkoliv by (možná) rádo toto auto udrželo dál ve své nabídce časem přestane tento model vyrábět a bude to kvůli nedostatečnému odbytu protože lidi dnes od aut očekávají jiné jízdní vlastnosti.. I když jsem v tomto autě nikdy neseděl a nutnou podotknout rád bych se sním projel tak si myslím, že oproti současné nabídce automobilů se bohužel až moc pohybuje proti běžným konvencím.. Nicméně dokud se bude prodávat je to určitě pro určitou skupinu přesně to pravé ořechové.. A to říkám jako majitel japonce lehce sportovního ale s podobnými vlastnostmi (váha pod tunu a podobný výkon - a musím říct, že s autem jsem neskutečně spokojen :) )

Milan
15. srpna • 22:52

Podle mě je Fiat Panda 4x4 lepší volbou. Oproti Jimnymu je to plnocenné auto mnohem lepší na silnici a stejně schopné v terénu.

Q
14. srpna • 14:22

mame v rodine uz druheho Jimmyho a musim souhlasit s popsanym. jet s tim po silnici nad 100kmph je utrpeni jak ve dvacet let stare karose, ale jakmile vyjedete mimo silnici, tohle auto vyleze tam kam se nevyskrabete ani pesky. viz videa na youtube.. A do mesta je to tak akorat v pohode, vyborne auticko pro jednoho az dva lidi.

Antiautomat
14. srpna • 10:27

Vyborne jednoduche auto, pracant a nezmar. Pekne! :-P

homer
14. srpna • 15:43

I když bude vítězem všech testů pořád je to trictvrtak za plnotucnou cenu

Doporučujeme

Články odjinud