Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Land Rover má Defender, Suzuki má Jimny. Obě auta se v průběhu času mění jen minimálně, ale stejně pokaždé, kdy se naskytne možnost jedno z nich otestovat, neváháte a rádi si ho na týden vezmete.
Seznam kapitol
  1. Rok 2015, rok „nezměn“. Opět..., Stále malý
  2. Stále šikovný, Verdikt: Skvělá volba
  3. Suzuki Jimny 1.3 VVT: Fotogalerie

Defender i Jimny mají mnoho společného, i když jde vlastně o dvě absolutně rozdílná auta. Oba dva totiž nabízí nezaměnitelné kouzlo. Takové to kouzlo starých časů, kdy ještě pojem „terénní vůz“ znamenal, že v terénu přejedete skoro všechno a ne že vám u prvního většího nájezdu upadne nárazník nebo nějaký ten plast. Více než kdekoliv jinde se zde hraje na praktickou stránku věci, i když můžete mít jak Defender, tak nově také Jimny ve stylových a dobře vypadajících variantách.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

A je to právě stylová verze Suzuki Jimny, která zapříčinila, že se tohle auto opět vydalo na pouť po všech českých redakcích a na své cestě se zastavilo také v té naší. Nedávný facelift totiž přinesl dvě důležité věci: automatickou převodovkou a Jimnyho v „plný palbě“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud jste odborníci na Jimny, pak změny možná najdete, pokud ne, budete to mít velmi těžké. Poslední facelift totiž na pohled nezměnil téměř nic

No a protože automatickou čtyřstupňovou převodovku testovací exemplář nedostal, což mě trochu mrzí, už hodně dlouho jsem totiž netestoval vůz, který se pyšní oficiálním zrychlením z nuly na stovku za více než 17 sekund, musíme dnes otestovat hlavně tu přebohatou výbavu.

Rok 2015, rok „nezměn“. Opět...

Když jsem testoval Jimnyho naposledy, psal se rok 2013 a test se nesl vlastně v úplně stejném duchu, tedy alespoň jeho začátek. Suzuki půjčovalo svůj miniaturní off-road kvůli faceliftu, který byste ale na pohled poznali jen těžko. Letos tomu není jinak, i když vizuální změny se nakonec přece jen najdou.

Testy | Volkswagen | Suzuki | Off-roady

Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholky hor

Důvodem je fakt, že oproti dřívějším létům, kdy byl Jimny nabízen pouze v jedné výbavě, s jednou převodovkou a přirozeně také s jedním motorem, se letos nabídka rozrostla. Koupit si můžete provedení „Junior“ (rozuměj základní verzi) s oficiálním názvem Club a cenovkou 396 900 Kč, nebo můžete sáhnout po prostředním Comfortu, což je v podstatě výbava, kterou dříve Suzuki nabízelo jako tu zmiňovanou jedinou (jmenovala se JLX), nebo je zde ještě vrcholný Style. A to je náš případ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Věřte, nebo ne, Jimny může mít kožená sedadla s vyhříváním, kůží potažený volant, chromové vnitřní kliky dveří a další zbytečnosti. Kdo nechce pětistupňový manuál, ten může (a to je hlavní novinka faceliftu) zvolit čtyřstupňový automat. S jeho volbou se rovnou rozlučte také s jakýmikoliv zbytky dynamického svezní

Jimny Style je skoro až luxusní. Má patnáctipalcová litá kola, kožené (!) čalounění uvnitř, vyhřívaná sedadla, kryt rezervy lakovaný v barvě karoserie, zatmavená okna, kůží potažený volant nebo chromové vnitřní kliky dveří. Jak už bylo řečeno, je to Jimny „v plné palbě“. Ale nenechte se mýlit, i když jde o „esúvéčkovité“ novinky, které jsou příjemné (ne, že ne), na podstatě vozu to nezměnilo vůbec nic.

Letošní rok pak obecně znamenal také nasazení přepracovaného přístrojového štítu, ve výbavě je kontrola tlaku v pneumatikách, nápověda pro řazení nebo nový tříramenný volant, ale stále platí, že to jsou novinky vyloženě detailní. Jsou to takové změny „nezměny“. A tak je to u aut typu Suzuki Jimny dobře.

Premiéry | Suzuki | Off-roady

Suzuki Jimny 2015: Automat, decentní úpravy a tři stupně výbavy

Stále malý

Musím se přiznat k tomu, že jsem za ty dva roky od doby, kdy Jimny navštívil naší redakci naposledy, už zapomněl, o jak miniaturní auto se vlastně jedná. Rozměry 3,67 m na délku, 1,6 m na šířku a 1,7 m na výšku při rozvoru 2,25 m ale nakonec mluví samy za sebe. Tohle Suzuki je stoprocentní ztělesnění pojmu „kapesní off-road“, což mu dává obrovské výhody, ale nese to s sebou přirozeně i jisté problémy. 

Tak například když za sebou zavřete dveře a ty dveře se zabouchnou proklatě blízko k vašemu rameni. Jakmile se vedle vás posadí spolujezdec, vaše přirozená osobní bublina je narušena, protože sedí v podstatě pár centimetrů od vás a jeho koleno už začíná překážet při řazení pětky. Nebo to je její koleno, které vlastně vůbec ničemu nepřekáží?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přístrojový štít s nápovědou pro správný moment řazení je další z novinek posledního faceliftu, stejně jako nový tříramenný volant

Nakonec je to právě posaz za volantem, který nejvíce připomíná Land Rover Defender. Volant nelze výškově nastavit a rozsah posuvu sedačky je pro vyšší lidi nedostatečný. No ano, musíte se přizpůsobit vy autu, ne že se auto přizpůsobí vám. Žádné takové, hezky po staru, kdy se nejprve řešila technika a pak se do zbylého prostoru nějakým způsobem natlačila posádka. Jimnyho ovšem budou na dlouhé cestování používat jen opravdoví radikálové a na kratší cesty komfort nakonec není tak hrozný. Zvyknete si.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Jakkoliv by kabina měla vypadat lépe, přijde mi, že se vlastně nezměnila. Těch pár detailů v podobě nového přístrojového štítu snad ani nikoho příliš neosloví, respektive si toho snad ani nikdo nevšimne. Jinak je zde vše při starém. Kromě všeobecné blízkosti všech navzájem vás zaujmou třeba plasty, které jsou natvrdlé jak Otík z Vesničko má středisková, pár vyloženě základních ovladačů, řadicí páka s poněkud gumovým chodem a hlavně fakt, že když se ohlédnete za sebe, máte pocit, jako kdyby vám vůz končil hned za zády.

Ale tohle všechno k Suzuki Jimny prostě patří. Jak nad tím tak přemýšlím, kdyby to bylo jakkoliv jinak, bylo by to špatně. A musím říci, že to jednoduché ovládání bez dotykových displejů a podobných výdobytků dnešní doby má něco do sebe. Už dlouho jsem si neužil takto ničím nerušenou jízdu. 

Radosti
Výborné vlastnosti v terénu
Dobré schopnosti ve městě
Bohatá výbava Style
Tichý motor
Starosti
Jízdní vlastnosti na silnici
Malý prostor uvnitř
Řidič si musí zvyknout na posaz za volantem
7  /10
70 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie70 fotografií
jimnmy-6.jpg jimnmy-5.jpg jimnmy-4.jpg
Následující kapitola
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2009
Stav: 146 355 km
Cena: 95 000 Kč
Suzuki Swift 0.993
Rok výroby: 2003
Stav: 33 321 km
Cena: 40 000 Kč
Suzuki Splash 1.242
Rok výroby: 2009
Stav: 67 070 km
Cena: 90 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků