Ibiza má za sebou facelift, který možná na pohled nepoznáte, ale který je přesto důležitý. Do nabídky totiž přinesl nové motory. Vyzkoušeli jsme slabší verzi litrového TSI.
Kapitoly článku:
Je to už dlouhých sedm let od doby, kdy Seat představil stávající provedení svého malého modelu Ibiza. To dostalo minulý rok menší modernizaci, která je ale v praxi poměrně důležitá. Do nabídky totiž přinesla nové motory v čele s přeplňovaným litrovým tříválcem 1.0 TSI.
Zájemci si mohou vybrat mezi výkony 70 kW (95 k) a silnější variantou naladěnou na 81 kW (110 k). Komu by to bylo málo, ten může sáhnout ještě po 1.4 TSI (110 kW / 150 k) nebo rovnou po ostré verzi Cupra. Přirozeně jsou k dispozici i slabší jednotky (1.0 MPI, 1.2 TSI) a nechybí ani paleta dieselových tříválců.
Do našeho testu dorazila verze kombi osazená slabší variantou přeplňovaného litrového TSI. Společnost nám tedy dělalo auto s maximálním výkonem 70 kW (95 k) a s vrcholem točivého momentu 160 Nm dostupným v rozmezí od 1500 do 3500 ot./min. Tahle Ibiza zvládne zrychlení na 100 km/h za 10,8 s a maximálně se rozjede na 187 km/h. Celé by to ovšem mělo být hlavně o spotřebě. Seat slibuje v kombinovaném cyklu pouhých 4,3 l/100 km.
Oficiálně to má být „nová Ibiza“, minimálně na pohled je ovšem realitou spíše decentní facelift. Jiná jsou v podstatě jen světla
Facelift nepoznáte
O modernizované Ibize Seat sice mluví jako o „nové Ibize“, v praxi budete ovšem facelift odhalovat jen horko těžko. Snad jediným poznávacím znamením jsou přepracovaná světla, kdy ta přední mají malou diodovou linku denního svícení. Rozdíly oproti starší verzi jsme si ale už probrali dříve, takže můžeme jít dále.
I když to na fotkách není dobře vidět, testovaný exemplář dostal barevný paket, který přidal na litá kola a masku chladiče béžovou barvu. Těchto barevných paketů je k dispozici více a Seat tím chce vyjít vstříc moderním zákazníkům, kteří touží po nekonečné individualizaci. Béžovou jsme našli také uvnitř na výdeších ventilace a hlavně na sedadlech a ve dveřích.
Ani v interiéru neproběhla nekonečná revoluce. Tedy alespoň ne na první pohled. Testovaný vůz dostal barevný paket, který se kromě disků kol podepsal také na volantu nebo výdeších ventilace
Interiér jako takový rovněž není přehlídkou totální revoluce, i když oproti vnější karoserii je zde novinek více. Jiný je například volant, objevuje se nový multimediální systém a samozřejmě dnes tolik moderní a tak často skloňovaná konektivita. Na své si přijdou zájemci o aplikace, internety, propojování s telefonem a tak dále.
Jako celek se Ibiza uvnitř nezměnila. Stručně řečeno je zde téměř vše tak, jak to má být. Až na dvě věci, na které jsem si musel zvykat a upřímně si nejsem jistý, zda jsem si na ně během testu nakonec zvykl. Tou první jsou velmi krátké sedáky (asi jsem na podobná auta se svými 190 cm už moc velký), druhou záležitostí je řadicí páka utopená hodně dole. Je také poměrně vzadu, takže si při řazení dvojky a čtyřky pěkně protáhnete zápěstí.
Vzadu mnoho místa nečekejte, nicméně zavazadelník nabídne slušnou porci objemových litrů. Konkrétně jich je 430. Přesnější představu o velikosti vozu vám dá klasická tabulka s naměřenými rozměry.
Seat Ibiza ST: Prostor pro cestující (cm) |
šířka v úrovni loktů vpředu |
140 |
šířka v úrovni loktů vzadu |
142 |
max. prostor pro hlavu vpředu |
99 |
prostor pro hlavu vzadu |
93 |
délka sedáku vpředu |
51 |
délka opěradla vpředu |
64 |
min. šířka sedáku vpředu |
32 |
délka sedáku vzadu |
46 |
délka opěradla vzadu |
60 |
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm |
14 |
Seat Ibiza ST: Prostor pro zavazadla (cm) |
šířka mezi bočnicemi |
95 |
max. šířka zavazadelníku |
142 |
výška po plato |
47 |
šířka vstupního otvoru |
107 |
výška vstupního otvoru |
95 |
výška otevření pátých dveří |
185 |
délka ložné plochy |
92 |
max. délka nákladu (k přednímu opěradlu) |
188 |
výška nakládací hrany |
55 |
Tichý interiér
Při běžné jízdě nízká spotřeba
Litrový tříválec je velmi pružný
Příznivá cena
Velmi slabý motor v nízkých otáčkách
Utopená řadicí páka
Při větším zatížení spotřeba na úrovni podstatně větších motorů
7 /10