Rychlý test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzinový diesel

Ibiza má za sebou facelift, který možná na pohled nepoznáte, ale který je přesto důležitý. Do nabídky totiž přinesl nové motory. Vyzkoušeli jsme slabší verzi litrového TSI.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Facelift nepoznáte
  2. Není to náhodou diesel?, Jízda? Takhle to má vypadat
  3. Kombi za méně než 300 tisíc, Technické údaje
  4. Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Fotogalerie

Je to už dlouhých sedm let od doby, kdy Seat představil stávající provedení svého malého modelu Ibiza. To dostalo minulý rok menší modernizaci, která je ale v praxi poměrně důležitá. Do nabídky totiž přinesla nové motory v čele s přeplňovaným litrovým tříválcem 1.0 TSI.

Zájemci si mohou vybrat mezi výkony 70 kW (95 k) a silnější variantou naladěnou na 81 kW (110 k). Komu by to bylo málo, ten může sáhnout ještě po 1.4 TSI (110 kW / 150 k) nebo rovnou po ostré verzi Cupra. Přirozeně jsou k dispozici i slabší jednotky (1.0 MPI, 1.2 TSI) a nechybí ani paleta dieselových tříválců.

Video | Kombi | Hatchbacky | První svezení | Seat

Ibiza 2015: Seat „zleonizoval“ sestřenici Fabie [první jízdní dojmy]

Do našeho testu dorazila verze kombi osazená slabší variantou přeplňovaného litrového TSI. Společnost nám tedy dělalo auto s maximálním výkonem 70 kW (95 k) a s vrcholem točivého momentu 160 Nm dostupným v rozmezí od 1500 do 3500 ot./min. Tahle Ibiza zvládne zrychlení na 100 km/h za 10,8 s a maximálně se rozjede na 187 km/h. Celé by to ovšem mělo být hlavně o spotřebě. Seat slibuje v kombinovaném cyklu pouhých 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oficiálně to má být „nová Ibiza“, minimálně na pohled je ovšem realitou spíše decentní facelift. Jiná jsou v podstatě jen světla

Facelift nepoznáte

O modernizované Ibize Seat sice mluví jako o „nové Ibize“, v praxi budete ovšem facelift odhalovat jen horko těžko. Snad jediným poznávacím znamením jsou přepracovaná světla, kdy ta přední mají malou diodovou linku denního svícení. Rozdíly oproti starší verzi jsme si ale už probrali dříve, takže můžeme jít dále.

I když to na fotkách není dobře vidět, testovaný exemplář dostal barevný paket, který přidal na litá kola a masku chladiče béžovou barvu. Těchto barevných paketů je k dispozici více a Seat tím chce vyjít vstříc moderním zákazníkům, kteří touží po nekonečné individualizaci. Béžovou jsme našli také uvnitř na výdeších ventilace a hlavně na sedadlech a ve dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani v interiéru neproběhla nekonečná revoluce. Tedy alespoň ne na první pohled. Testovaný vůz dostal barevný paket, který se kromě disků kol podepsal také na volantu nebo výdeších ventilace

Interiér jako takový rovněž není přehlídkou totální revoluce, i když oproti vnější karoserii je zde novinek více. Jiný je například volant, objevuje se nový multimediální systém a samozřejmě dnes tolik moderní a tak často skloňovaná konektivita. Na své si přijdou zájemci o aplikace, internety, propojování s telefonem a tak dále.

Sportovní auta | Hatchbacky | Premiéry | Seat

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Jako celek se Ibiza uvnitř nezměnila. Stručně řečeno je zde téměř vše tak, jak to má být. Až na dvě věci, na které jsem si musel zvykat a upřímně si nejsem jistý, zda jsem si na ně během testu nakonec zvykl. Tou první jsou velmi krátké sedáky (asi jsem na podobná auta se svými 190 cm už moc velký), druhou záležitostí je řadicí páka utopená hodně dole. Je také poměrně vzadu, takže si při řazení dvojky a čtyřky pěkně protáhnete zápěstí.

Vzadu mnoho místa nečekejte, nicméně zavazadelník nabídne slušnou porci objemových litrů. Konkrétně jich je 430. Přesnější představu o velikosti vozu vám dá klasická tabulka s naměřenými rozměry. 

Seat Ibiza ST: Prostor pro cestující (cm)
šířka v úrovni loktů vpředu 140
šířka v úrovni loktů vzadu 142
max. prostor pro hlavu vpředu  99
prostor pro hlavu vzadu 93
délka sedáku vpředu 51
délka opěradla vpředu 64
min. šířka sedáku vpředu 32
délka sedáku vzadu 46
délka opěradla vzadu 60
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 14
Seat Ibiza ST: Prostor pro zavazadla (cm)
šířka mezi bočnicemi 95
max. šířka zavazadelníku 142
výška po plato 47
šířka vstupního otvoru 107
výška vstupního otvoru 95
výška otevření pátých dveří 185
délka ložné plochy 92
max. délka nákladu (k přednímu opěradlu) 188
výška nakládací hrany 55
Radosti
Tichý interiér
Při běžné jízdě nízká spotřeba
Litrový tříválec je velmi pružný
Příznivá cena
Starosti
Velmi slabý motor v nízkých otáčkách
Utopená řadicí páka
Při větším zatížení spotřeba na úrovni podstatně větších motorů
7  /10
45 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie45 fotografií
_DSC0965.jpg _DSC0967.jpg _DSC0968.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Facelift nepoznáte
  2. Není to náhodou diesel?, Jízda? Takhle to má vypadat
  3. Kombi za méně než 300 tisíc, Technické údaje
  4. Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Fotogalerie
Seat Ibiza 1.896
Rok výroby: 2003
Stav: 154 696 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Ibiza 1.422
Rok výroby: 2003
Stav: 150 123 km
Cena: 46 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2010
Stav: 128 731 km
Cena: 110 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků