Talisman s karoserií kombi je bez debat designově nesmírně povedené auto. Bude to ale na úspěch mezi těžkou konkurencí stačit?
Kapitoly článku:
Renault vstoupil s modelem Talisman do dnes velmi hojně zastoupené kategorie střední třídy. Se sedanem by to na některých trzích (včetně toho našeho) neměl úplně snadné, a tak minulý rok automobilka rovnou při světové premiéře představila rovněž praktičtější kombi označené jako Grandtour. Nedávno nám právě tohle auto dělalo týdenní společnost v redakci.
Vypadá báječně
Je trochu smůla, že se nám do testu opět dostavila vrcholná verze Initiale Paris s dvakrát přeplňovaným motorem 1.6 dCi a s převodovkou EDC. Ano, jde o tu vůbec nejdražší verzi, jakou si můžete pořídit a ano, stejnou specifikaci jsme testovali o několik měsíců dříve, když k nám zavítal základní sedan. Oproti němu připlatíte za kombi 30 tisíc korun.
Přední část samozřejmě žádné rozdíly nenabídne, ta zadní vypadá ještě lépe než u sedanu. Diody koncových svítilen jsou za tmy hodně efektní
Už u sedanu bylo v praxi dobře vidět, že se veřejnosti líbí, kombi ale působí minimálně na české kolemjdoucí ještě více. Je to snad až s podivem, ale během testu se našla celá řada lidí, kteří si na testovací Talisman ukazovali, chodili si ho prohlížet, nebo si ho dokonce fotili! Je pravda, že auto jako takové vypadá velmi dobře, ale až takovou pozornost jsem nečekal. Upřímně, nevzpomínám si, kdy, respektive zdali někdy vůbec, jsem se v autě značky Renault těšil takové přízně okolí.
Design je zkrátka za sto bodů. Opět je potřeba zdůraznit, že základem povedeného vzhledu jsou zde proporce. Karoserie Talismanu Grandoutr je velmi široká a poměrně nízká. Přidejte k tomu devatenáctipalcová litá kola, chromové doplňky nebo efektní diodové koncové svítilny a úspěch je na světě.
Pokud vás zajímají rozdíly oproti základnímu sedanu, nic dramatického nečekejte. Nepatrně větší je výška a prodloužen byl zadní převis. Sedan ho má dlouhý 1081 mm, kombi nabídne 1097 mm. Srovnání vnějších rozměrů a objemu zavazadelníku s konkurenty najdete níže v tabulce.
Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Základní rozměry a objem zavazadelníku |
Model |
Renault Talisman Grandtour |
Škoda Superb Combi |
Ford Mondeo kombi |
VW Passat Variant |
Délka (mm) |
4860 |
4856 |
4867 |
4767 |
Šířka bez zrcátek (mm) |
1870 |
1864 |
1852 |
1832 |
Výška (mm) |
1460 |
1477 |
1501 |
1477 |
Rozvor náprav (mm |
2810 |
2841 |
2850 |
2791 |
Udávaný objem zavazadelníku (l) |
572/1700 |
660/1950 |
500/1605 |
650/1780 |
Sečteno a podtrženo, Talisman je na pohled parádní auto. Vůbec se nedivím tomu, že poutá tolik pozornosti a ani bych se nedivil, kdyby zájemce o nějaký ten Superb nebo Passat zavítal do showroomu Renault prostě proto, že se mu tohle auto líbí. Otázkou zůstává, jak je na tom Talisman Grandtour v dalších oblastech.
Zavazadelník Talismanu Grandtour je hodně široký. S minimální šířkou 110 cm patří mezi špičku (širší je v tomto směru jen Mondeo). Oproti Superbu naopak ztrácí délkou. Celkově je ale zavazadlový prostor velmi dobře využitelný
Interiér není největší, ale rozhodně je prostorný
Prostor Renaultu Talisman Grandtour jsme si podrobně probrali hned po představení na autosalonu ve Frankfurtu. Takže pokud vás zajímají přesnější čísla, najdete je v našem starším článku. Já pro tuto chvíli pouze připomenu, že Talisman oproti předpokladům ztrácí co do šířky interiéru a ani prostor pro nohy není největší ze všech. Naproti tomu vůz boduje velmi širokým zavazadleníkem a třeba nízkou nakládací hranou.
Obecně je ale nutné připomenout, že dnešní zástupci střední třídy jsou poměrně velcí. Tabulkově sice Talisman nevítězí, ale to ještě neznamená prostorovou nouzi. Pětice cestujících se sem vejde v pohodě i s větším nákladem. Nebudou se sice těšit přebytku místa před koleny jako ve Škodě Superb, tísnit se ale také nebudou.
Zavazadelník potěší vším. Šířkou, dobrou využitelností, možností postavit v něm přepážku nebo elektricky ovládanými pátými dveřmi. Jen jediná věc bude vyšším postavám vadit. Páté dveře se vyklápí poměrně nízko, což je daň za to, že celý Talisman obecně je dost nízký.
Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Srovnání prostor pro zavazadla (cm) |
Model |
Renault Talisman Grandtour |
Škoda Superb Combi |
Ford Mondeo kombi |
VW Passat Variant |
šířka mezi bočnicemi |
110 |
101 |
113 |
101 |
šířka v nejširším místě |
139 |
108 |
139 |
147 |
výška po roletu |
49 |
49 |
46 |
48 |
šířka vstupního otvoru |
105 |
109 |
109 |
108 |
výška vstupního otvoru |
80 |
72 |
71 |
72 |
min. délka ložné plochy |
107 |
119 |
108 |
111 |
Výborný design
Bohatá výbava
Dobře využitelný zavazadelník
Mnoho různých „vychytávek“
Systém natáčení zadních kol
Vzhledem k ceně a konkurenci slabý motor
Dynamika při vyšším zatížení
Řízení bez zpětné vazby
Chování na nerovných cestách
7 /10