34
Fotogalerie

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Talisman s karoserií kombi je bez debat designově nesmírně povedené auto. Bude to ale na úspěch mezi těžkou konkurencí stačit?

Kapitoly článku:


Renault vstoupil s modelem Talisman do dnes velmi hojně zastoupené kategorie střední třídy. Se sedanem by to na některých trzích (včetně toho našeho) neměl úplně snadné, a tak minulý rok automobilka rovnou při světové premiéře představila rovněž praktičtější kombi označené jako Grandtour. Nedávno nám právě tohle auto dělalo týdenní společnost v redakci. 

Vypadá báječně

Je trochu smůla, že se nám do testu opět dostavila vrcholná verze Initiale Paris s dvakrát přeplňovaným motorem 1.6 dCi a s převodovkou EDC. Ano, jde o tu vůbec nejdražší verzi, jakou si můžete pořídit a ano, stejnou specifikaci jsme testovali o několik měsíců dříve, když k nám zavítal základní sedan. Oproti němu připlatíte za kombi 30 tisíc korun. 

_DSC1145.jpg_DSC1149.jpg
Přední část samozřejmě žádné rozdíly nenabídne, ta zadní vypadá ještě lépe než u sedanu. Diody koncových svítilen jsou za tmy hodně efektní 

Už u sedanu bylo v praxi dobře vidět, že se veřejnosti líbí, kombi ale působí minimálně na české kolemjdoucí ještě více. Je to snad až s podivem, ale během testu se našla celá řada lidí, kteří si na testovací Talisman ukazovali, chodili si ho prohlížet, nebo si ho dokonce fotili! Je pravda, že auto jako takové vypadá velmi dobře, ale až takovou pozornost jsem nečekal. Upřímně, nevzpomínám si, kdy, respektive zdali někdy vůbec, jsem se v autě značky Renault těšil takové přízně okolí. 

Design je zkrátka za sto bodů. Opět je potřeba zdůraznit, že základem povedeného vzhledu jsou zde proporce. Karoserie Talismanu Grandoutr je velmi široká a poměrně nízká. Přidejte k tomu devatenáctipalcová litá kola, chromové doplňky nebo efektní diodové koncové svítilny a úspěch je na světě. 

_DSC1132.jpg_DSC1135.jpg_DSC1136.jpg

Pokud vás zajímají rozdíly oproti základnímu sedanu, nic dramatického nečekejte. Nepatrně větší je výška a prodloužen byl zadní převis. Sedan ho má dlouhý 1081 mm, kombi nabídne 1097 mm. Srovnání vnějších rozměrů a objemu zavazadelníku s konkurenty najdete níže v tabulce. 

Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Základní rozměry a objem zavazadelníku 
Model Renault Talisman Grandtour Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Délka (mm) 4860 4856 4867 4767
Šířka bez zrcátek (mm) 1870 1864 1852 1832
Výška (mm) 1460 1477 1501 1477
Rozvor náprav (mm 2810 2841 2850 2791
Udávaný objem zavazadelníku (l) 572/1700 660/1950 500/1605 650/1780

Sečteno a podtrženo, Talisman je na pohled parádní auto. Vůbec se nedivím tomu, že poutá tolik pozornosti a ani bych se nedivil, kdyby zájemce o nějaký ten Superb nebo Passat zavítal do showroomu Renault prostě proto, že se mu tohle auto líbí. Otázkou zůstává, jak je na tom Talisman Grandtour v dalších oblastech. 

_DSC1170.jpg_DSC1175.jpg
Zavazadelník Talismanu Grandtour je hodně široký. S minimální šířkou 110 cm patří mezi špičku (širší je v tomto směru jen Mondeo). Oproti Superbu naopak ztrácí délkou. Celkově je ale zavazadlový prostor velmi dobře využitelný

Interiér není největší, ale rozhodně je prostorný 

Prostor Renaultu Talisman Grandtour jsme si podrobně probrali hned po představení na autosalonu ve Frankfurtu. Takže pokud vás zajímají přesnější čísla, najdete je v našem starším článku. Já pro tuto chvíli pouze připomenu, že Talisman oproti předpokladům ztrácí co do šířky interiéru a ani prostor pro nohy není největší ze všech. Naproti tomu vůz boduje velmi širokým zavazadleníkem a třeba nízkou nakládací hranou. 

Obecně je ale nutné připomenout, že dnešní zástupci střední třídy jsou poměrně velcí. Tabulkově sice Talisman nevítězí, ale to ještě neznamená prostorovou nouzi. Pětice cestujících se sem vejde v pohodě i s větším nákladem. Nebudou se sice těšit přebytku místa před koleny jako ve Škodě Superb, tísnit se ale také nebudou. 

Zavazadelník potěší vším. Šířkou, dobrou využitelností, možností postavit v něm přepážku nebo elektricky ovládanými pátými dveřmi. Jen jediná věc bude vyšším postavám vadit. Páté dveře se vyklápí poměrně nízko, což je daň za to, že celý Talisman obecně je dost nízký. 

Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Srovnání prostor pro zavazadla (cm)
Model Renault Talisman Grandtour Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šířka mezi bočnicemi 110 101 113 101
šířka v nejširším místě 139 108 139 147
výška po roletu 49 49 46 48
šířka vstupního otvoru 105 109 109 108
výška vstupního otvoru 80 72 71 72
min. délka ložné plochy 107 119 108 111
Radosti
Výborný design
Bohatá výbava
Dobře využitelný zavazadelník
Mnoho různých „vychytávek“
Systém natáčení zadních kol
Starosti
Vzhledem k ceně a konkurenci slabý motor
Dynamika při vyšším zatížení
Řízení bez zpětné vazby
Chování na nerovných cestách
7  /10

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud