Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Talisman s karoserií kombi je bez debat designově nesmírně povedené auto. Bude to ale na úspěch mezi těžkou konkurencí stačit?
Seznam kapitol
  1. Vypadá báječně, Interiér není největší, ale rozhodně je prostorný
  2. Jezdí stejně jako sedan. Bohužel..., Je parádní, ale, Technické údaje
  3. Fotogalerie: Renault Talisman Grandtour

Renault vstoupil s modelem Talisman do dnes velmi hojně zastoupené kategorie střední třídy. Se sedanem by to na některých trzích (včetně toho našeho) neměl úplně snadné, a tak minulý rok automobilka rovnou při světové premiéře představila rovněž praktičtější kombi označené jako Grandtour. Nedávno nám právě tohle auto dělalo týdenní společnost v redakci. 

Testy | Sedany | Renault

Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Milionový Francouz  

Vypadá báječně

Je trochu smůla, že se nám do testu opět dostavila vrcholná verze Initiale Paris s dvakrát přeplňovaným motorem 1.6 dCi a s převodovkou EDC. Ano, jde o tu vůbec nejdražší verzi, jakou si můžete pořídit a ano, stejnou specifikaci jsme testovali o několik měsíců dříve, když k nám zavítal základní sedan. Oproti němu připlatíte za kombi 30 tisíc korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední část samozřejmě žádné rozdíly nenabídne, ta zadní vypadá ještě lépe než u sedanu. Diody koncových svítilen jsou za tmy hodně efektní 

Už u sedanu bylo v praxi dobře vidět, že se veřejnosti líbí, kombi ale působí minimálně na české kolemjdoucí ještě více. Je to snad až s podivem, ale během testu se našla celá řada lidí, kteří si na testovací Talisman ukazovali, chodili si ho prohlížet, nebo si ho dokonce fotili! Je pravda, že auto jako takové vypadá velmi dobře, ale až takovou pozornost jsem nečekal. Upřímně, nevzpomínám si, kdy, respektive zdali někdy vůbec, jsem se v autě značky Renault těšil takové přízně okolí. 

Kombi | Byznys | Renault

Renault Talisman kombi dorazil na český trh. Připlatíte za něj 30 000 Kč

Design je zkrátka za sto bodů. Opět je potřeba zdůraznit, že základem povedeného vzhledu jsou zde proporce. Karoserie Talismanu Grandoutr je velmi široká a poměrně nízká. Přidejte k tomu devatenáctipalcová litá kola, chromové doplňky nebo efektní diodové koncové svítilny a úspěch je na světě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud vás zajímají rozdíly oproti základnímu sedanu, nic dramatického nečekejte. Nepatrně větší je výška a prodloužen byl zadní převis. Sedan ho má dlouhý 1081 mm, kombi nabídne 1097 mm. Srovnání vnějších rozměrů a objemu zavazadelníku s konkurenty najdete níže v tabulce. 

Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Základní rozměry a objem zavazadelníku 
Model Renault Talisman Grandtour Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
Délka (mm) 4860 4856 4867 4767
Šířka bez zrcátek (mm) 1870 1864 1852 1832
Výška (mm) 1460 1477 1501 1477
Rozvor náprav (mm 2810 2841 2850 2791
Udávaný objem zavazadelníku (l) 572/1700 660/1950 500/1605 650/1780

Sečteno a podtrženo, Talisman je na pohled parádní auto. Vůbec se nedivím tomu, že poutá tolik pozornosti a ani bych se nedivil, kdyby zájemce o nějaký ten Superb nebo Passat zavítal do showroomu Renault prostě proto, že se mu tohle auto líbí. Otázkou zůstává, jak je na tom Talisman Grandtour v dalších oblastech. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadelník Talismanu Grandtour je hodně široký. S minimální šířkou 110 cm patří mezi špičku (širší je v tomto směru jen Mondeo). Oproti Superbu naopak ztrácí délkou. Celkově je ale zavazadlový prostor velmi dobře využitelný

Interiér není největší, ale rozhodně je prostorný 

Prostor Renaultu Talisman Grandtour jsme si podrobně probrali hned po představení na autosalonu ve Frankfurtu. Takže pokud vás zajímají přesnější čísla, najdete je v našem starším článku. Já pro tuto chvíli pouze připomenu, že Talisman oproti předpokladům ztrácí co do šířky interiéru a ani prostor pro nohy není největší ze všech. Naproti tomu vůz boduje velmi širokým zavazadleníkem a třeba nízkou nakládací hranou. 

Kombi | Škoda | Autosalony | Renault

Renault Talisman: Jak si povede proti Superbu, Mondeu nebo Passatu?

Obecně je ale nutné připomenout, že dnešní zástupci střední třídy jsou poměrně velcí. Tabulkově sice Talisman nevítězí, ale to ještě neznamená prostorovou nouzi. Pětice cestujících se sem vejde v pohodě i s větším nákladem. Nebudou se sice těšit přebytku místa před koleny jako ve Škodě Superb, tísnit se ale také nebudou. 

Testy | Kombi | Škoda | Srovnávací testy | Mazda | Škoda Superb

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Zavazadelník potěší vším. Šířkou, dobrou využitelností, možností postavit v něm přepážku nebo elektricky ovládanými pátými dveřmi. Jen jediná věc bude vyšším postavám vadit. Páté dveře se vyklápí poměrně nízko, což je daň za to, že celý Talisman obecně je dost nízký. 

Renault Talisman Grandtour vs. konkurence: Srovnání prostor pro zavazadla (cm)
Model Renault Talisman Grandtour Škoda Superb Combi Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šířka mezi bočnicemi 110 101 113 101
šířka v nejširším místě 139 108 139 147
výška po roletu 49 49 46 48
šířka vstupního otvoru 105 109 109 108
výška vstupního otvoru 80 72 71 72
min. délka ložné plochy 107 119 108 111
Radosti
Výborný design
Bohatá výbava
Dobře využitelný zavazadelník
Mnoho různých „vychytávek“
Systém natáčení zadních kol
Starosti
Vzhledem k ceně a konkurenci slabý motor
Dynamika při vyšším zatížení
Řízení bez zpětné vazby
Chování na nerovných cestách
7  /10
52 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie52 fotografií
_DSC1142.jpg _DSC1125.jpg _DSC1139.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vypadá báječně, Interiér není největší, ale rozhodně je prostorný
  2. Jezdí stejně jako sedan. Bohužel..., Je parádní, ale, Technické údaje
  3. Fotogalerie: Renault Talisman Grandtour
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 138 292 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2011
Stav: 167 697 km
Cena: 155 000 Kč
Renault Grand Espace 1.87
Rok výroby: 2005
Stav: 151 463 km
Cena: 90 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků