Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Malé nošovické MPV je na trhu už pěkně dlouho, takže ho zajisté všichni dobře znají. Jak mu sedí kombinace benzinové šestnáctistovky a nového šestistupňového automatu?
Seznam kapitol
  1. Na pohled rozhodně neurazí, v interiéru ano, Do města ideál
  2. Dálnice rád nemá, A svižná jízda?
  3. Cena, Verdikt, Technické údaje
  4. Hyundai ix20 1.6i 6AT: Fotogalerie

Hyundai ix20 je na trhu už pěknou řádku let. Přesně řečeno figuruje v nabídce automobilky šestým rokem, což už je celkem dlouhá doba. Aby se částečně jeho stáří zamaskovalo, přišel minulý rok facelift. Ten lehce upravil vzhled (měnila se světla, maska, design kol) a především se objevila nová automatická převodovka dostupná pro benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Právě tato varianta se v naší redakci krátce zastavila.

Na pohled rozhodně neurazí, v interiéru ano

Jednu věc omlazené ix20 upřít nelze. Na pohled tohle auto rozhodně nevypadá tak, že by bylo představené už před šesti lety. Nová maska a nová světla, která mají za cíl sjednotit design letitého modelu s posledními novinkami automobilky, korejskému MPV vážně sluší.

Škoda | Hyundai | Srovnávací testy | Názory | Škoda Fabia

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

Pokud se tedy budeme bavit o designu jako takovém, všechno je v nejlepším pořádku. A nejen to, kombinace výrazné modré barvy karoserie, chromových prvků a šestnáctipalcových litých kol udělala z testovaného exempláře poměrně pěkný vůz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai ix20 vypadá díky poslednímu faceliftu pořád velmi dobře. Rozhodně nepůsobí zastarale. Nová maska mu sluší

Jestliže na pohled třeba i zapochybujete, kdy že to vlastně byla ix20 představená, tak v interiéru si budete okamžitě naprosto jisti tím, že to rozhodně nebylo letos, ani minulý rok. Uvnitř bude ix20 i přes různé modernizace své stáří zapírat jen velmi těžko.

Jeden příklad za všechny. V týdnu, kdy jsem měl ix20, jsem se svezl také v podstatně novější dodávce H350. Je to skoro s podivem, ale ta dodávka vypadala uvnitř lépe než tento osobní automobil. Nic na tom nezměnila ani skutečnost, že náš konkrétní exemplář ix20 měl bohatou výbavu včetně třeba vyhřívaného volantu.

Byznys | Hyundai | Hatchbacky

Omlazený Hyundai ix20 dorazil do prodeje. Cena startuje na 279 990 Kč

Jenže ix20 je poměrně levný automobil a jeho silnou stránkou není prémiovost, o které se tak často mluví v souvislosti se všemi modely Hyundai. Pro zákazníky je lákavá především nabídka vnitřního prostoru. Možná si v této souvislosti vzpomenete na článek z minulého roku, kde jsme se prostoru v ix20 věnovali podrobněji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na fotkách to možná není úplně patrné, ale v praxi vypadá kabina ix20 i v této nejvyšší výbavě dost lacině. Silnou stránkou je jednoznačně prostor a variabilita

Vyšší posaz, celkem široká karoserie, delší rozvor, vyšší stavba karoserie, to vše vám poskytne relativně hodně místa na všech sedadlech a vzhledem k celkové velikosti auta také prostorný zavazadelník doplněný o dvojité dno.

Pro připomenutí přidáváme tabulku, kde najdete porovnání se Škodou Fabia Combi. Z ní je jasně vidět, že po stránce velikosti interiéru je ix20 opravdu výrazně prostornější. 

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Prostor pro cestující
Rozměr (cm) / Model Hyundai ix20 Škoda Fabia Combi Rozdíl
Šířka v úrovni loktů vpředu 147 141 6
Šířka v úrovni loktů vzadu 144 139 5
Prostor pro hlavu vpředu min. 95 92 3
Prostor pro hlavu vpředu max. 102 98 4
Prostor pro hlavu vzadu 96 92 4
Délka sedáku vpředu (od opěradla) 51 52 -1
Délka opěradla vpředu 65 64 1
Min. šířka sedáku vpředu 31 32 -1
Délka sedáku vzadu (od opěradla) 50 46 4
Délka opěradla vzadu 65 61 4
Prostor pro nohy vzadu min. 16 9 7
Prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm 23 21 2
Prostor pro nohy vzadu max. 38 34 4
Rozsah posuvu zadních sedadel 13 -  
Rozsah posuvu sedadla řidiče 22 25 -3
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 16 13 3
 

Benzin+automat = ideál do města

Nová automatická převodovka používá hydrodynamický měnič, stejně jako automat, který nahradila. Ten starý ovšem nabízel pouze čtyři rychlostní stupně, ten nový je klasicky šestistupňový. Maximální výkon benzinového čtyřválce o objemu 1,6 litru dosahuje na 91,5 kW (124 k) a točivý moment končí hodnotou 156 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor je tichý, dokud s ním nevyjedete na dálnici. Obecně ix20 funguje velmi dobře ve městě a při klidné ustálené jízdě. Na dálnicích ale tento model není příliš pohodlný a není ani úsporný

Motor jako takový je velmi tichý, kultivovaný a automatická převodovka je mu dobrým společníkem. Za předpokladu, že se pohybujete po městě. Na popojíždění v zácpách je tato kombinace vyloženě ideální. Převodovka v režimu běžného používání funguje v celku bez výhrad. 

Bezproblémově funguje tohle nové spojení i při jízdě mimo město. Tedy přesněji řečeno při klidné jízdě mimo město. Na benzinovou šestnáctistovku s novým automatem prostě nesmíte spěchat, pak budete jezdit třeba i za udávaných 6,5 l/100 km a dočkáte se relativně příjemného cestování. 

Radosti
Nízká cena
Vzhledem k vnějším rozměrům prostorný interiér
I po letech solidní vzhled
Starosti
Mimo město rychle ztratí dech
Na dálnici rychle roste spotřeba
Průměrné jízdní vlastnosti
Zadní náprava ráda odskakuje
5  /10
54 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie54 fotografií
_DSC0858.jpg _DSC0857.jpg _DSC0856.jpg
Následující kapitola
Hyundai ix35 1.995
Rok výroby: 2011
Stav: 78 559 km
Cena: 275 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2010
Stav: 136 358 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Tucson 1.991
Rok výroby: 2005
Stav: 118 259 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků