Rychlý test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?

První testovaný Fiat 500X nabídl hned několik věcí, které vás jako majitele asi moc nepotěší. Napodruhé jsme vyzkoušeli provedení Cross osazené silnějším dieselem a pohonem všech kol. Výsledek je v mnohém lepší, ale některé neduhy zůstaly.
Seznam kapitol
  1. Úvod, V mnohém lepší, v něčem stejná
  2. O poznání rychlejší, Automatické překvapení, Za 700 000 Kč
  3. Za 700 000 Kč, Technické údaje

Před časem jsme vyzkoušeli Fiat 500X osazený motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou, pohonem předních kol a silničním podvozkem. Designově velmi povedené a celkově sympatické auto ale tenkrát mělo několik věcí, které mi na něm vadily. Pokud si nechcete číst první test znovu, zde je stručná rekapitulace.

Testy | SUV | Fiat

Test Fiat 500X 1.6 MultiJet: Italský paradox

Asi největší nepříjemností silniční verze Fiatu 500X je tvrdý podvozek. V reakcích na zmíněný test jsem se mimo jiné dočetl také to, že jde o v dnešní době normální věc a že to vlastně tak hrozné není. Mohu vás ujistit, že tvrdostí podvozku italská novinka hodně vyniká nad zbytkem konkurence a to včetně Škody Yeti

Druhou zásadní nepříjemností byly vrzající střešní okna a tedy pazvuky doprovázející jízdu v interiéru. Nakonec jsme tuhle věc připsali na vrub ne zcela stoprocentně tuhé karoserii. Dále už následovaly drobnosti: špatně fungující volič jízdních režimů a nefunkční hodiny. A pozitiva? Jednoznačně design auta i interiéru a především výborné jízdní vlastnosti na okreskách, které jsou tou lepší stránkou onoho přehnaně tvrdého podvozku.

Teď se samozřejmě nabízí otázka: Bude situace u dražší verze Cross s vrcholným dieselem a devítistupňovým automatem lepší?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500X je designově velmi povedené auto a tento druhý test to pouze potvrdil

V mnohém lepší, v něčem stejná

Hodiny fungují, otočný volič jízdních režimů také a auto nemá střešní okna, takže vás v interiéru konstantně nedoprovází otravné povrzávání. První dojem je tedy výrazně lepší. Co je ale nejdůležitější, to je podvozek. „Terénní“ provedení Cross je měkčí a při jízdě je to znát.

Auto vás tak vehementně nenatřásá, jako to dělala dříve testovaná silniční varianta. Přesto bohužel platí, že jde pořád o tužší vůz. Podle mého skromného názoru by bylo možná lepší, kdyby nastavení měkčí verze Cross bylo standard pro silniční verzi a tato terénní byla ještě o něco komfortnější. Každopádně pokud přemýšlíte nad tím, kterou z variant pro 500X pořídit, Cross je lepší možností. Je totiž jednoduše komfortnější.

Testy | Fiat

Fiat Dobló Panorama 2,0 MTJ: MPV či mikrobus?

Nicméně protože má vůz pořád ještě velmi tuhý podvozek, neztratil prakticky nic ze svých dovedností na klikatých silnicích. Určitě se nemusíte bát, že by se karoserie nějak přehnaně v zatáčkách nakláněla a Fiat nedržel stopu. Také o jízdních vlastnostech při rychlé jízdě po okreskách platí, že Fiat 500X vystupuje z průměru.  

Bohužel, jak se později během testu ukázalo, nezměnilo se skřípání karoserie, která ani u tohoto auta nepůsobí jako stoprocentně tuhá. Na přejezdu větších nerovností a hlavně při ostřejším brzdění se zde ozývaly pazvuky pro změnu od zadních dveří. Škoda...

Radosti
Komfortnější podvozek než u silniční verze
Sympatická cena
Dobře pracující automat
Jisté jízdní vlastnosti
Starosti
Vrzající karoserie
Nervozita při ostrém brzdění
Méně místa vzadu
Hlučný naftový motor
7  /10
15 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie15 fotografií
_DSC0292.jpg _DSC0293.jpg _DSC0294.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, V mnohém lepší, v něčem stejná
  2. O poznání rychlejší, Automatické překvapení, Za 700 000 Kč
  3. Za 700 000 Kč, Technické údaje
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 161 634 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2008
Stav: 118 400 km
Cena: 52 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.956
Rok výroby: 2013
Stav: 100 431 km
Cena: 179 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků