Desetitisíc vozidel jezdí denně zbytečně Praha-severní Morava po dlouhé a dodrbané D1 přes Brno místo po D11/R35. Právě R35 je potřeba dostavět na trase Opatovice-Mohelnice aby se ulevilo D1 a zkrátila o 60km trasa do Ostravy, Z Liberce jde jezdit po R10 a z Boleslavi na Poděbrady. Tam bych 4pruh pochopil, Turnov-JC-HK je naprostý nesmysl.
OK.
Liberečtí šmelináři s pozemky chtějí zničit jednu z nejpěknějších krajin v Evropě.Betonová čtyřpruhovka kolem hradu Trosky, to je celkem odporná představa...Ještě že na tuhle zbytečnou silnici snad nikdy nebudou peníze :-(
O zbytečnosti té stavby jsem přesvědčen, o škodlivosti nikoliv. Podle mě je lepší, když auta jedou 130 a kamiony 85 po čtyřpruhu než když se plouží, řvou a ohrožují okolí ve štrůdlech na obyčejné silnici. Ale tohle omezený ekoteromozeček asi těžko může pochopit.
Zase lepší silnice přitáhne více dopravy a auta jedoucí plynule na normální silnici okolo 90 km/h, ohrožují své okolí méně a vypustí méně splodin než na rychlé silnici.
1. "Lepší silnice přitáhne více dopravy" = ano, ale ta "doprava" zase zmizí z okresek2. Bezpečnějšíje samozřejmě silnice dálničního typu, než nepřehledná a stará okreska. Nejčastější příčiny nehod: předjíždění, nedání přednosti v jízdě. Obojí je na dálnicích omezeno na naprosté minimum3. ad "splodiny" (já tedy píšu "zplodiny", ale možná u Hotentotů je to správně se "s", protože jsi plodil s nějakým dalším praptákem): To je další nesmysl. Nákladním autům je to jedno, ty mohou stejně jet max. 90km/h, ovšem na dálnici nemusí tak často brzdit a pak zase rozjíždět. Moderní osobáky mají zase 6. rychlostní stupeň a kdo chce, jede po dálnici levněji než po okresce, a to o cca 30km/h rychleji). I pro osobáky platí, že největší spotřeba je při akceleraci (předjíždění, zrychlování po rychlostním omezení typu obec, zatáčky, apod.)
silnice českým rájem nepovede, v chko žádná taková silnice stát nemůže..tyhle zavádějící titulky..když už tak povede u českého ráje..
Samozřejmě že tam stát může. Tyhle bláboly o silnicích přes pole s mouchou domácí a o škodlivosti sjezdovek v horách jsou naše české specifikum. Malý český člověk kecá do všeho, brání všemu a pak si stěžuje, že musel stát ve frontě na dálnici nebo na lanovce. Stačí se podívat do Rakouska či Švýcarska a kdo není úplně zaslepený, pozná, jací jsou u nás hlupáci.
Silnice není prioritou, to je jedině dobře, protože okolo toho nebude takový humbuk jako u prioritních staveb. Aby za těch pár desítek let nestála dřív než prioritní stavby, na kterých se spousta lidí přiživuje a spousta aktivistů menstruuje jen z principu. Zejména obchvaty Otrokovic a Přerova, úsek Opatovice - Časy, obchvaty Vysokého Mýta a Litomyšle, dotažení pár km D11, D3 a kousek na hranice na Vídeň. Hlavně polovina z toho měla být dávno hotova pro odlehčení D1 při její rekonstrukci. Ale to bych chtěl asi moc. :-/
Jinak námět na článek: co takhle jednou za půl roku projít http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php... a udělat z něj výtažek, co kde jak pokročilo s přípravou a na čem to visí. Článek asi tak 1000x přínosnější než fotky rádobymodelek u vylítanýho itala nebo testy škodováckých limuzín, který zná naprosto každý. ;-)
Achjo, ten odkaz měl být na indexhttp://forum.ceskedalnice.cz/index.php... :-(3-[
OK. Prahu odstřihnout. Ať si tam v tom kotlíku kmitají jako molekuly.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.