Rychlostní silnice z Turnova na Jičín povede Českým rájem

Rychlostní silnice R35 z Turnova na Jičín povede Českým rájem. S takzvanou severní variantou počítá území studie, kterou nechala zpracovat vláda. Ministerstva pro místní rozvoj, životní prostředí i dopravy se tak přiklonila k variantě, kterou podpořili loni krajští zastupitelé. Stavět se ale hned tak nezačne.

Silnice nepatří k prioritám a pokud půjdou do silnic podobné peníze jako dosud, nebude se stavět dříve než za několik desítek let, řekl dnes novinářům liberecký hejtman Stanislav Eichler (ČSSD).

Rozhodnutí o koridoru, kterým silnice povede, je dobrou zprávou pro obce na ostatních dvou trasách. Územní dokumentace už nemusí počítat s územními rezervami pro případ výstavby silnice v jižní nebo superseverní trase. Ty zatím blokovaly zhruba 600 metrů široká pásma, v nichž by v budoucnu silnice mohla vést.

„Rezervy v dalších dvou koridorech tak už nebudou bránit rozvoji kraje a hlavně dotčených měst a obcí, které tak mohou upravit své územní plány,“ dodal Eichler.

Čtyřproudá silnice R35 z Liberce na Hradec by měla zlepšit a zrychlit spojení do sousedního Královéhradeckého a dále do Pardubického a Jihomoravského kraje a vést dopravu mimo obce. Už několik let patří k prioritám kraje, problémem ale byla příprava její trasy.

V úvahu přicházely tři varianty: Severní varianta, která zvítězila, kopíruje z velké části současnou silnici. Její výstavba přijde podle odhadů zhruba na 20 miliard korun. Od začátku proti ní ale bojují ekologická sdružení, protože vede územím Českého ráje, které podle nich rozděluje. Petici proti ní podepsalo na 15.000 lidí.

Ekologové od začátku preferovali jižní variantu, která by stála 15 miliard korun. Podle vedení Libereckého kraje by ale dopravu v kraji neřešila, protože vede sousedními středními Čechami.

Připravena byla ještě takzvaná superseverní varianta, která měla napojit Semilsko, a mohla by tak region zatraktivnit pro investory a zajistit nová pracovní místa. Její výstavba by ale podle odhadů stála bezmála 37 miliard korun. Navíc se proti ní postavily Semily a další obce.

Zdroj: E15.cz

Foto: profimedia.cz
 
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 120 290 km
Cena: 85 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků