Rychlostní silnice z Turnova na Jičín povede Českým rájem

Rychlostní silnice R35 z Turnova na Jičín povede Českým rájem. S takzvanou severní variantou počítá území studie, kterou nechala zpracovat vláda. Ministerstva pro místní rozvoj, životní prostředí i dopravy se tak přiklonila k variantě, kterou podpořili loni krajští zastupitelé. Stavět se ale hned tak nezačne.

Silnice nepatří k prioritám a pokud půjdou do silnic podobné peníze jako dosud, nebude se stavět dříve než za několik desítek let, řekl dnes novinářům liberecký hejtman Stanislav Eichler (ČSSD).

Rozhodnutí o koridoru, kterým silnice povede, je dobrou zprávou pro obce na ostatních dvou trasách. Územní dokumentace už nemusí počítat s územními rezervami pro případ výstavby silnice v jižní nebo superseverní trase. Ty zatím blokovaly zhruba 600 metrů široká pásma, v nichž by v budoucnu silnice mohla vést.

„Rezervy v dalších dvou koridorech tak už nebudou bránit rozvoji kraje a hlavně dotčených měst a obcí, které tak mohou upravit své územní plány,“ dodal Eichler.

Čtyřproudá silnice R35 z Liberce na Hradec by měla zlepšit a zrychlit spojení do sousedního Královéhradeckého a dále do Pardubického a Jihomoravského kraje a vést dopravu mimo obce. Už několik let patří k prioritám kraje, problémem ale byla příprava její trasy.

V úvahu přicházely tři varianty: Severní varianta, která zvítězila, kopíruje z velké části současnou silnici. Její výstavba přijde podle odhadů zhruba na 20 miliard korun. Od začátku proti ní ale bojují ekologická sdružení, protože vede územím Českého ráje, které podle nich rozděluje. Petici proti ní podepsalo na 15.000 lidí.

Ekologové od začátku preferovali jižní variantu, která by stála 15 miliard korun. Podle vedení Libereckého kraje by ale dopravu v kraji neřešila, protože vede sousedními středními Čechami.

Připravena byla ještě takzvaná superseverní varianta, která měla napojit Semilsko, a mohla by tak region zatraktivnit pro investory a zajistit nová pracovní místa. Její výstavba by ale podle odhadů stála bezmála 37 miliard korun. Navíc se proti ní postavily Semily a další obce.

Zdroj: E15.cz

Foto: profimedia.cz
 
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků