Ruský prezident Medveděv jezdí po Praze v Pullmanu

(Aktualizováno) V těchto dnech vozí po Praze ruského prezidenta obrněný Mercedes prodloužené třídy S generace W220, který nese tradiční označení Pullman. Je to luxusní limuzína s extra dlouhým rozvorem a dvěma řadami zadních sedadel umístěných čelem k sobě.

Nejnovější model této řady S 600 Pullman Guard byl uveden na trh koncem roku 2008. Nabízí cestujícím kromě bezpečí také maximální pohodlí, prostor pro diskrétní jednání. Kombinuje tradiční vizi Pullmana a prvky modelu S 600, který lze považovat za vlajkovou loď Mercedes-Benz.

Klepněte pro větší obrázek

S 600 Pullman Guard je poháněn dvanáctiválcovým motorem (380 kW/517) a má mimořádně prostorný interiér (rozvor - 4315 milimetrů, celková délka - 6356 mm).

Ve výbavě vozu jsou kromě jiného masážní sedadla a elektrické roletky na zadních oknech, ty chrání posádku před zvědavými pohledy zvenčí a přitom nebrání výhledu z vozu. O bezpečí se starají technologie užité rovněž v modelu S 600, jako je asistent nočního vidění nebo systém COMAND ONLINE.

Odolný před útoky

Nejnovější Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard nabízí svým cestujícím ochranu před teroristickými útoky. Jeho štít odolá standardním střelám z malých ručních zbraní i střepinám z ručních granátů a jiných výbušnin.

Mezi další bezpečnostní prvky patří speciální pneumatiky, samotěsnící palivová nádrž, hasicí systém, kamera sledující prostor za vozidlem a další.

Většina vozidel Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard je vyráběna na zakázku a disponuje specifickou výbavou, o které se mnoho neví. Z bezpečnostních důvodů podléhá stupni utajení.

Název Pulman

Je inspirován lůžkovými vagóny americké společnosti Pullman Palace Car Company, které se dostaly na železnici v druhé polovině 19. století. Označení Pullman používal do 50. let Mercedes také pro omnibusy a do 70. let dokonce i pro nákladní vozy s motorem umístěným pod kabinou. Dodnes je také označení Pullman užíváno jako synonymum k autobusu v mnohých státech Jižní Ameriky.

Klepněte pro větší obrázek
S 600 Guard Pullman z roku 1970.
 
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků