Ruský prezident Medveděv jezdí po Praze v Pullmanu

(Aktualizováno) V těchto dnech vozí po Praze ruského prezidenta obrněný Mercedes prodloužené třídy S generace W220, který nese tradiční označení Pullman. Je to luxusní limuzína s extra dlouhým rozvorem a dvěma řadami zadních sedadel umístěných čelem k sobě.

Nejnovější model této řady S 600 Pullman Guard byl uveden na trh koncem roku 2008. Nabízí cestujícím kromě bezpečí také maximální pohodlí, prostor pro diskrétní jednání. Kombinuje tradiční vizi Pullmana a prvky modelu S 600, který lze považovat za vlajkovou loď Mercedes-Benz.

Klepněte pro větší obrázek

S 600 Pullman Guard je poháněn dvanáctiválcovým motorem (380 kW/517) a má mimořádně prostorný interiér (rozvor - 4315 milimetrů, celková délka - 6356 mm).

Ve výbavě vozu jsou kromě jiného masážní sedadla a elektrické roletky na zadních oknech, ty chrání posádku před zvědavými pohledy zvenčí a přitom nebrání výhledu z vozu. O bezpečí se starají technologie užité rovněž v modelu S 600, jako je asistent nočního vidění nebo systém COMAND ONLINE.

Odolný před útoky

Nejnovější Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard nabízí svým cestujícím ochranu před teroristickými útoky. Jeho štít odolá standardním střelám z malých ručních zbraní i střepinám z ručních granátů a jiných výbušnin.

Mezi další bezpečnostní prvky patří speciální pneumatiky, samotěsnící palivová nádrž, hasicí systém, kamera sledující prostor za vozidlem a další.

Většina vozidel Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard je vyráběna na zakázku a disponuje specifickou výbavou, o které se mnoho neví. Z bezpečnostních důvodů podléhá stupni utajení.

Název Pulman

Je inspirován lůžkovými vagóny americké společnosti Pullman Palace Car Company, které se dostaly na železnici v druhé polovině 19. století. Označení Pullman používal do 50. let Mercedes také pro omnibusy a do 70. let dokonce i pro nákladní vozy s motorem umístěným pod kabinou. Dodnes je také označení Pullman užíváno jako synonymum k autobusu v mnohých státech Jižní Ameriky.

Klepněte pro větší obrázek
S 600 Guard Pullman z roku 1970.
 
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků