Ruský Avtovaz propouští ve velkém stylu, o práci přijdou desetitisíce lidí

Zatímco zpráv o propouštění bylo poslední dobu v médiích o něco méně než začátkem roku, situace na světových trzích je pro průmysl a automobilové koncerny stále velice nepříznivá. Pocítí to i 27 600 zaměstnanců společnosti Avtovaz, kteří od příštího měsíce do práce nenastoupí. Ruská společnost, která jen přednedávnem plánovala propustit až 36 000 zaměstnanců, ohodnotila předchozí vyhlídky jako přehnané a proto z propouštění trochu zvolnila, i tak je to ale úbytek z celkového počtu 102 000 zaměstnanců více než citelný.

Personalizační škrty se přitom budou konkrétně týkat 5 000 administrativních pracovníků a manažerů, zatímco zbytek se dotkne dělníků. Na první pohled můžou tyto čísla vypadat hrozivě, ovšem společnost vybírala zaměstnance i podle dalších kritérii, 13 000 z propuštěných třeba odejde do penze, o něco horší situaci bude mít dalších 5 500 lidí, kteří budou muset jít do předčasného důchodu. Dalším 6 000 bývalým zaměstnancům v nižším věku dala společnost možnost okamžitě se vrátit na původní pozici v roce 2012, kdy už bude zřejmě po finančních problémech.
Jen pro připomenutí, ruská společnost Avtovaz, která je z 25 procent vlastněna Renaultem, zaznamenala meziroční propad prodejů téměř o 40 procent.
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků