Ruský AvtoVAZ je po letech v zisku, ale jen díky šrotovnému

Zatímco ruská automobilka AvtoVAZ, vyrábějící vozy známé jako Lada, vykázala v prvním čtvrtletí letošního roku ztrátu ve výši 85 milionů dolarů, ve čtvrtletí druhém se situace obrátila a výrobci přinesla zisk 32,7 milionu dolarů.

Za tímto úspěchem však nestojí náhlé vzepření nabídky automobilky, ale de facto státní subvence. Díky zahájení místního šrotovného, tedy udílení příspěvků na nové auto občanům, kteří se rozhodnou zlikvidovat to staré, AvtoVAZ ve druhém čtrvtletí prodal plných 149 100 vozů, což je bezmála dvakrát tolik co ve čtvrtletí prvním.

Moudrý Vladimir Putin navíc poradil řediteli automobilky Igoru Komarovovi, aby konečně investoval do modernizace své továrny. Záhy nato byla schválena cesta pěti stovek ruských zaměstnanců do továrny Renault, kde mají za úkol zkoumat vyspělé výrobní postupy. To by mohlo znamenat, že dohoda o sdílení technologií mezi těmito dvěma subjekty možná pokročila. Tak, a teď nezbývá než doufat, že se studie Lada C nakonec dostane do výroby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Lada C
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Individuální stavba Lada 2121 Extreme
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků