Rusko má v odcizování automobilů svá specifika. Třeba přepadení

Zatímco o krádežích osobních aut v zemích Evropské unie se vedou statistiky a policisté jednotlivých států spolupracují na vypátrání zločinců, kteří se volně pohybují v Schengenském prostoru, v Rusku vypadá situace o dost jinak. I spektrum odcizených vozů je proti zbytku starého kontinentu poněkud odlišné.

„Z Ruska k nám příliš informací nepronikne. Kolikrát od jejich policejních orgánů nemůžeme dostat ani oficiální zprávy, natož statistiky kradených aut,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství. „Čísla nejsou známá. K takovým přehledům se asi nedá dostat,“ krčil rameny.

Třeba v Německu nebo Rakousku, kam hojně vyrážejí za kořistí skupiny českých pachatelů, se nejvíce ztrácejí vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 nebo Volkswagen Passat. To zloději v Moskvě mají podle pojišťovací společnosti Rosno nejvíce spadeno na japonské limuzíny Lexus LS.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce ohrožený vůz moskevských ulic - Lexus LS

O vůz se dá přijít při ozbrojené loupeži

Naproti tomu ruský venkov si nepotrpí na zbytečný přepych. Nejvíc se tam totiž ztrácejí vozy domácí provenience Lada. Až statistika z Petrohradu říká, že tam je ve zločineckých kruzích stejně jako v západní Evropě největší „poptávka“ po drahých terénních vozech bavorského výrobce.

Ruské prostředí přineslo do krádeží automobilů i staronový prvek kriminality. Chování tamních zločinců se od jejich „kolegů“ ve většině Evropy odlišuje tím, že pokaždé nemusí jít o klasickou krádež, ale často o ozbrojenou loupež. Kriminálníci přepadnou posádku ve voze, pod hrozbou střelby ji donutí vystoupit a s uloupeným autem zmizí neznámo kam. Ponejvíce ale do těžko monitorovaných oblastí střední Asie a Kavkazu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 37 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků