Rusko má v odcizování automobilů svá specifika. Třeba přepadení

Zatímco o krádežích osobních aut v zemích Evropské unie se vedou statistiky a policisté jednotlivých států spolupracují na vypátrání zločinců, kteří se volně pohybují v Schengenském prostoru, v Rusku vypadá situace o dost jinak. I spektrum odcizených vozů je proti zbytku starého kontinentu poněkud odlišné.

„Z Ruska k nám příliš informací nepronikne. Kolikrát od jejich policejních orgánů nemůžeme dostat ani oficiální zprávy, natož statistiky kradených aut,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství. „Čísla nejsou známá. K takovým přehledům se asi nedá dostat,“ krčil rameny.

Třeba v Německu nebo Rakousku, kam hojně vyrážejí za kořistí skupiny českých pachatelů, se nejvíce ztrácejí vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 nebo Volkswagen Passat. To zloději v Moskvě mají podle pojišťovací společnosti Rosno nejvíce spadeno na japonské limuzíny Lexus LS.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce ohrožený vůz moskevských ulic - Lexus LS

O vůz se dá přijít při ozbrojené loupeži

Naproti tomu ruský venkov si nepotrpí na zbytečný přepych. Nejvíc se tam totiž ztrácejí vozy domácí provenience Lada. Až statistika z Petrohradu říká, že tam je ve zločineckých kruzích stejně jako v západní Evropě největší „poptávka“ po drahých terénních vozech bavorského výrobce.

Ruské prostředí přineslo do krádeží automobilů i staronový prvek kriminality. Chování tamních zločinců se od jejich „kolegů“ ve většině Evropy odlišuje tím, že pokaždé nemusí jít o klasickou krádež, ale často o ozbrojenou loupež. Kriminálníci přepadnou posádku ve voze, pod hrozbou střelby ji donutí vystoupit a s uloupeným autem zmizí neznámo kam. Ponejvíce ale do těžko monitorovaných oblastí střední Asie a Kavkazu.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků