Ruského výrobce aut Lada koupí Renault Nissan

Největší ruská automobilka AvtoVAZ, která vyrábí vozidla legendární značky Lada, přejde do francouzsko-japonských rukou. Ruského výrobce koupí automobilka Renault Nissan. Stane se tak třetím největším výrobcem vozidel na světě, píše agentura AFP.

Francouzsko japonská aliance bude vlastnit 67 procent společného podniku spolu s ruskou státní firmou Russian Technologies. Renault Nissan tím získá kontrolu nad 50,01 procenty AvtoVAZu.

Za ovládnutí AvtoVAZu zaplatí Renault Nissan 750 milionů dolarů. Automobilka si tak upevní pozici na rychle rostoucím ruském trhu. Renault, který vlastní Nissan, ovládne AvtoVAZ po částech. Čtvrtinu akcií AvtoVAZu vlastní Francouzi už od roku 2008, kdy za ni zaplatili miliardu dolarů.

Spojením Renault-Nissan-AvtoVAZ vznikne třetí největší automobilka na světě. Francouzsko-japonská automobilka chce AvtoVAZ, kterému na ruském trhu klesají prodeje, modernizovat, aby byl schopen konkurovat západním značkám.

„Renault a Nissan do ruských továren dodají svoji technologii, zatímco naši ruští kolegové obohatí multikulturní vedení naší firmy,“ komentoval podepsání memoranda o porozumění generální ředitel automobilky Carlos Ghosn.

Podle tiskové zprávy se v Rusku vloni prodalo celkem 2,65 milionů vozidel, letos má prodej stoupnout na 2,9 milionu aut. AvtoVAZ vlastní jeden z největších výrobních závodů na světě ve městě Togliatti na březích řeky Volhy.

Klepněte pro větší obrázek 

Zdroj: E15.cz
 

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků