RUF XL: další čínská oběť nese jméno Panamera

Nedávno jsme vám ukázali speciální verzi nové generace BMW řady tři určenou výhradně pro čínský trh. Tamní zákazníci si potrpí z různých důvodů na sedany a limuzíny. Dnes tu máme další specialitu, která vychází těmto požadavkům vstříc. Opět jde o nataženou verzi, tentokrát se ale obětí stalo Porsche Panamera.

Čínská pobočka společnosti RUF zařadila do své nabídky verzi s rozměry 5370 mm (délka), 1931 mm (šířka) a 1418 mm (výška). Rozvor náprav má hodnotu 3320 mm. Pro porovnání standardní Panamera S, ze které tahle úprava vychází, je kratší o podstatných 40 centimetrů a lehčí o 190 kg. Veškeré centimetry navíc jdou na vrub právě rozvoru.

Testy | Porsche

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

RUF XL, jak se tato (říkejme tomu) specialita jmenuje, stojí na discích o rozměru 22 palců obutých do pneumatik velikosti 265/30 vpředu a 315/25 vzadu. Kromě rozvoru náprav se také ladil motor. Původní atmosférický osmiválec nabídne 294 kW, po zásahu společnosti RUF vyrostl výkon na 309 kW. Vrchol točivého momentu dostal k dobru 10 Nm.

Celá věc je o to zajímavější, že samotné Porsche také údajně plánuje nabídnout na čínském trhu prodlouženou Panameru. Ta by ovšem měla být větší pouze o dvanáct centimetrů. 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků