RUF Roadster: klasická 911 Targa v novém

Pokud si chcete s novým Porsche připomenout atmosféru konce šedesátých let, máte možnost. Jmenuje se RUF Roadster.

Jeden z dvorních ladičů automobilů Porsche Alois Ruf představil zcela nový model, kterému říká prostě Roadster. Jeho vznik byl inspirován vozem Porsche Targa z roku 1967 a novinka tak byla po vzoru svého slavného předchůdce opatřena širokým ochranným rámem za hlavami cestujících, který stroji přináší bezpečnost kupé s jedinečnými pocity z jízdy otevřeným vozem. Střecha nad sedadly je složena ze dvou pevných, z uhlíkových kompozitů vyrobených dílů, jež mohou být snadno sejmuty a uloženy v útrobách zavazadlového prostoru. Zadní část střechy je vyrobena z textilu a opatřena plastovým oknem, vyrobeným ze tří vrstev organického skla. Tu lze jednoduše sklopit po vzoru běžných roadsterů, o což se stará .

RUF Roadster není samozřejmě žádným plácnutím do vody. Alois Ruf nechal prototyp důsledně zkoušet v aerodynamickém tunelu, což má posádce zajistit potřebný komfort za všech okolností. Řidič může podle své chuti a okolních podmínek volit hned ze čtyř kombinací: plně uzavřená karoserie, plně otevřená karoserie, pevná střecha a spuštěné zadní okno a naopak, tedy pevná střecha sejmuta a zadní okno uzavřené. Zvenčí si všimneme devatenáctipalcových kovaných ráfků, připlatit si bude možno za pohon všech kol.

Pod zadní kapotou se skrývá známý zážehový šestiválec „boxer“ s objemem 3,8 l a výkonem rovných 400 koní (294 kW) při 6 600 ot./min. Ten bude doplněn dvouspojkovou převodovkou, s níž má být schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout rychlosti 295 km/h. V kombinovaném provozu si vůz přitom vystačí s průměrnou spotřebou benzínu 10,7 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 252 g/km.

Cena novodobé Targy má začínat těsně pod hranicí 200 000 eur. Alois Ruf slibuje, že se do výroby dostane hned na počátku příštího roku, tedy souběžně s premiérou omezené série elektropokusů eRuf.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RUF Roadster 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků