Ruf CTR 3: třetí generace supersportu vyjíždí

Německý ladič a producent automobilů Ruf přichází s třetím pokračováním čtyři roky trvající ságy svého supervozu.

Společnost Ruf je tradičním a významným ladičem automobilů Porsche, z poslední doby stojí za zmínku třeba návrat Targy v podobě modelu Ruf Roadster nebo osmiválcem osazené Porsche 911 pod názvem Ruf RGT-8. Ruf ale staví také své vlastní vozy, nepřekvapí nás ale, že konstrukcím Porsche nebývají příliš vzdáleny. A to je také případ nového modelu Ruf CTR 3 s prodlouženým rozvorem náprav a karoserií z galvanizované oceli. Svým pojetím však na své dva předchůdce jednoznačně navazuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zásadní novinkou je přesun motoru zpoza zadní nápravy před ni (proto to prodloužení rozvoru). O pohon supersportu Ruf CTR 3 se ale stará stejný, dvěma turbodmychadly dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l. Oproti předchozí generaci byl ale výkon navýšen o 50 koní (37 kW) na plných 750 koní (552 kW) při 7 100 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 960 Nm při 4 000 ot./min. Ruf, který sbírá zkušenosti s přeplňováním plochých motorů Porsche zkušenosti již 30 let, opatřil každé z dmychadel vlastními chladiči stlačovaného vzduchu, které najdeme za zadními koly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje příčně uložená a zcela nově postavená šestistupňová převodovka s postupným řazením. Podle výrobce s ní zásadně modernizovaný vůz Ruf CTR3 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s, přičemž hranice 200 km/h padne jen 9,6 s po startu. Nejvyšší rychlost stoupla o 5 km/h na výsledných 380 km/h. Karoserie spočívá na prostorovém trubkovém rámu, jehož součástí je vestavěná ochranná klec okolo posádky. Vůz vyjíždí na kovaných ráfcích a pneumatikách o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér může být pochopitelně plně přizpůsoben požadavkům zákazníka, samozřejmostí je použití špičkových materiálů včetně kůže a Alcantary. Ruf CTR 3 prý dosahuje průměrné spotřeby 13,5 l/100 km a vyprodukuje 311 g CO2 na kilometr. Tachometr je cejchován na něco přes 400 km/h zřejmě pro případ jízdy s uragánem za autem. Tisková zpráva tentokrát byla plná překlepům, ale pevně věřím, že výše popsané údaje odpovídají skutečnosti.       
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků