U desítek tendrů na projekty rychlostních komunikací a dálnic hrozilo podle ŘSD předražení. Zakázky byly vypsány najedou a hrozilo, že výsledná cena bude vyšší, než kdyby tendry byly vypsány postupně. Proto je ředitelství zrušilo.
Ředitelství silnic a dálnic čistí systém veřejných zakázek. Proto zrušilo většinu tendrů na projekty rychlostních silnic a dálnic. Celkem jde o 34 veřejných zakázek. Nový ředitel ŘSD David Čermák v nedávném rozhovoru pro E15 uvedl, že v úřadě potkává samé kostlivce. Kostlivců v podobě předražených zakázek, kteří zůstali po minulých vedeních ŘSD se nyní začíná zbavovat.
„Zakázky byly vypsány najedou a hrozilo, že výsledná cena bude vyšší, než kdyby tendry byly vypsány postupně,“ uvedla ke zrušeným tendrům Andrea Volaříková z tiskového odboru ministerstva dopravy.
Zrušením zadávacích řízení na projekční práce a inženýrskou činnost v žádném případě nedochází k pozastavení přípravy daných staveb. „Zadávací dokumentace bude přepracována a zakázky budou vypsány pro aktuálně potřebné a logické stupně projektové a inženýrské činnosti v otevřeném jednokolovém řízení,“ řekl ministr dopravy Pavel Dobeš.
Součástí zakázek byly podle ministerstva balíky služeb na vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení, zadání staveb, dozor stavby a dalších činností zároveň, což v souhrnu nelze, protože jednotlivé etapy je třeba schvalovat postupně. Problémem všech rušených zadávacích řízení je podle ministerstva skutečnost, že s vypisováním balíků projektových a inženýrských prací není v České republice žádná zkušenost.
„Jelikož na sebe projektové a inženýrské práce postupně navazují, není možné bez odsouhlasení předchozího stupně projektové dokumentace a vydání příslušného správního rozhodnutí seriózně pokračovat stupněm následujícím,“ uvedlo ministerstvo v tiskové zprávě.
Mezi zrušenými zakázkami je vypracování projektů k novým úsekům D3 spojujícím Prahu s Rakouskem, k částem pražského okruhu kolem Běchovic, Ruzyně a Suchdola a k dalším silničním obchvatům menších měst.
U vysoce prioritních staveb na dálnici D3 ( Hodějovice - Úsilné a Hodějovice - Třebonín) a rychlostní silnici R35 (Opatovice nad Labem - Časy - Ostrov) ministerstvo dopravy podle Volaříkové rozhodlo v soutěžích pokračovat. Jde prý o klíčové stavby z hlediska zahájení čerpání nového operačního programu (OPD) a dopravních potřeb státu.
Zdroj: E15.cz