ŘSD opět shání kamery na měření rychlosti na D1. Utratí 25 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic je přesvědčeno, že se díky kamerám měřícím rychlost zlepší bezpečnost na úsecích D1, které se právě opravují.

Ředitelství silnic a dálnic vypsalo další výběrové řízení na dodavatele kamer pro úsekové měření. To původní muselo zrušit kvůli špatnému zadání zakázky.

Kamery budou určené na měření rychlosti na dálnici D1 v pěti opravovaných úsecích. ŘSD podle mluvčího Rýdla předpokládá, že spuštěny do provozu budou během letošního léta. Stát by měly maximálně 25 milionů korun.

Na jednom úseku se ale začne měřit již od jara. Mělo by jít o část dálnice mezi sjezdy Psáře a Soutice. Sem chce totiž ŘSD umístit kamery, které vloni měřily rychlost mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

Zajímavosti | Život řidiče

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

ŘSD chce díky kamerám zlepšit plynulost dopravy v opravovaných úsecích. Navíc se tak má snížit počet dopravních nehod, což dokladují i statistiky policie právě z úseku Ostrovačice-Kývalka.

Kamery budou napojeny na policii a data budou předávat také obcím s rozšířenou působností, které pak budou od řidičů vybírat pokuty.

ŘSD tvrdí, že kamery nasadí pouze na rekonstruované úseky. Mimo nich se takto rychlost měřit nebude.

Retro | Zajímavosti | Život řidiče

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků