Rozšíření mýtného nemusí „vyhnat“ kamiony ze silnic nižších tříd

19 komentářů

bobo2sk
29. dubna • 9:20

Nebojte... nebudete dlho v cele pelotonu spoplatnovania. U nas za riekou moravou sa uz chysta nieco,co (nielen) vam vytrie zrak :D
A potom sa tu mozme aj posr....

miysak
28. dubna • 19:37

Jj, s většinou názorů se nedá než souhlasit. A co takhle kdyby se začala trochu protěžovat železniční doprava, která tady kdysi i fungovala. Kamiony by nemuseli jezdit po silnicích, ale naložit na vlaky a pěkně po kolejích.

Skyline
29. dubna • 8:02

COZE? Ona dnes neni protezovana? Ty miliardy dotaci jsou jako co?

PG
28. dubna • 20:46

Kamiony jezditbudou vždy.Byl bych pro velké překladiště v řecku,špaňelsku apod
naložily by ovoce na vlaky a např u prahy přeložili a rozvezli.

Loo
28. dubna • 18:01

Uz ked zavedenie myta tolko stoji, mali by sa zamysliet nad nejakym progresivnym systemom ocenenia usekov. Tak by dostali kamiony na dialnice alebo hlavne tahy..
Napr.. usek dialnice by bol za 100 korun, k nemu alternativna trasa po ceste I. triedy za 150, po II. za 200..

Pavel
28. dubna • 12:11

Tak ono je sice fajn, že na spoustě tras vyhnalo mýtné kamiony na silnice 1. třídy, ale problém je také v tom, že na spoustě mít žádná dálnice není = ty kamiony na ní nemůžou naject a MUSÍ ject po silnicích 1. tříd....já například jezdím ČB - Vodňany / Strakonice / Písek a tam žádná dálnice prostě nevede a na tý naprosto rozmaděrovaný silnici 1. třídy (ano, jsou tam díry jak po dělostřelectvu) jede souvislá kolona kamionů a osobáků....
tady někdo zaspal taky s hodnocením intenzity provozu, je fajn že z Prahy do Brna vede "úžasná dálnice", ale jinde v republice to tak růžový taky není. Dostavět dálnice a pak teprve zpoplatnit i první třídy (ale až ta síť bude odpovídající)

Rover623
28. dubna • 9:41

Momentálně se opravy vozovek realizují odfrézováním několika horních vrstev vozovky, což bohužel mnohdy neřeší pravý problém takových vozovek a to je velmi špatně udělaný podklad (ten mnohdy vznikl už za bývalého režimu). Pokud je mizerně udělaná podkladová vrstva, je potom celkem logické, že se vozovka různě prohýbá a vršek potom praská.Další problém vidím v tom, že by si stát měl vyžádat mnohem delší záruku na opravené a nové silnice, následně ji také důsledně uplatňovat. Současná délka záruky na vozovku je 1-5 let podle typu stavby, to je naprosto nedostatečné, nehledě na fakt, že na případnou reklamaci (obzvlášť pokud je těsně před vypršením záruky) se vůbec nepospíchá a případná kontrola provedení opravy (pokud k ní v záruční době vůbec dojde) je takřka nulová. Firmy které u nás stavějí nejčastěji (Skanska, Strabag, Metrostav-i když mnohdy nestaví, jen to přeprodají) se tak vůbec nezabývají kvalitou odvedené práce, protože záruka mnohdy vyprší dříve než se stát (čti: úředník) vůbec dohoupe k tomu uplatnit reklamaci a když už k tomu dojde, nikdo stejně nekontroluje kvalitu výsledné opravy.Bohužel vláda si usurpovala většinu pravomocí do Prahy a rozhoduje odtamtud, naprosto odtržená od reality okolního světa i jiných měst a tak prostě starosty kteří vědí nejlíp kde je potřeba co opravit nikdo neposlouchá. Vesnice na jejichž území většina velmi poškozených silnic leží, pak mají jen dvě možnosti, buď opravovat za své (na což nemají peníze) nebo se do Prahy neustále připomínat

Presne
28. dubna • 11:56

TAK TO JSI VYSTIHL NA 100% ! Lepe bych to nenapsal!

PG
28. dubna • 8:32

V de je mnohem více dálnic =mnohem více udržby=nemají dálniční známku apod
Stačí jim daně z benzínu a nafty a to nemluvím o absurditě že v okolních zemí včetně rakouska je palivo levnější.Dálnici Praha Brno postavili komanči a oni ji nejsou schopni ani udržet ve sjízdném stavu a to teprve ty cedule s nápisy pozor prší.Nedávno už ani tato nesmyslná informace se za deště nezobrazovala.
Je to jak se zdravotnímy poplatky i kdyby jste platili 1000kč u doktora tak jim to nebude stačit.Je mně s toho nablití.

Skyline
28. dubna • 9:11

To neni absurdistan, ale uplne normalni fungovani socialniho statu. Ani v tom Nemecku to neni tak ruzove, respektive uz to tam delsi dobu smeruje stejnym smerem, jako u nas, jen jsou bohatsim statem a tak to neni na prvni pohled videt. Zelena pakaz uz se postara, aby se tech penez co nejvic rozkradlo, zvlast tech, ktere jdou aktualne na dopravu.

PG
28. dubna • 11:41

sociální stát v de funguje určitě líp jak pseudokapitalistický stát zde.
V soc.státě v de postaví levněji km dálnice než zde.
neotravují známkami.
Benzín je nepatrně dražší než u nás proti nesrovnatelným platům
Dálnici Praha Brno postavili za komančů dnes jezdím po stejným betoně za mnohem vyšší cenu.
Nevadí mi že za něco platím ale nevidím ten výsledek.

Skyline
28. dubna • 13:56

Zatim funguje hlavne proto, ze z doby, kdy socialnim statem nebyli, maji relativne "nasetreno". Socialismus ve sve podstate ale vede tam, kam jsme ho dobudovali i my. Az se dostatecne oslabi setrvacny efekt, na kterem se Nemci stale vezou, nebude to pekny pohled (na vetsinu Evropy).

PG
28. dubna • 20:49

Vsadím se že bude fungovat velmi dlouho není to o tom co mají našetřeno,ale o tom že tam systém funguje viz.gutember nemá titul odchází zde benda plzeň a mele a mele.
Samozřejmě že to tam není růžové ale ne tak zasrané převlečenýma komančama jako zde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
29. dubna • 8:01

To ale vubec neni o tom, ze nejaky politik jde nekam do "trafiky", aby nebyl na ocich, kdyz uz to zvoral. Je to o tom, na co a kolik jde penez, nakradenych na danich.

pg
29. dubna • 8:45

s tím samozřejmě souhlasím,ale zase jde jen o systém.

...
28. dubna • 8:22

Dalnice stavene prave jako koridory pro svedeni dopravy a nakonec se stanou luxusem? Prave dalnice by mely byt zvyhodneny. politiku EU nechapu.

Skyline
28. dubna • 9:09

Politika EU je nakrast co nejvic penez od lidi, kteri je maji - a na oko sem-tam neco utrousit sockam, aby podporily zlodeje proti "bohacum".

siki
28. dubna • 1:42

prej vybrat vic penez na opravy zubozenych silnic :-D spis si vybrat vic penez do vlastnich kapes. tohle je uz opravdu neskutecny. kdyby se silnice u nas delali poradne, tak je nemusej porad zbytecne opravovat a kamionu si po nich muze jezdit kolik chce. jenze to ne...tri roky stara silnice byla po letosni zime na maderu a to tam nejakyho kamiona potkate opravdu vyjimecne. letos delali kus nove silnice ve vedlejsi vesnici a ta je jeste horsi nez ta puvodni, protoze ji neumej ani poradne uvalcovat. a na pres 20 let stare silnici v me rodne vesnici neuvidite (mimo nejake opravene krajnice) ani jednu zaplatu. jenze tohle ti smejdi resit nemuzou...to by jim tam neteklo tolik penizek, ktery se tak radi ztraceji. radsi zavest nove mytne, ktere si stejne zaplatej zase obycejni lide.

fahrer
28. dubna • 8:06

Přesně tak to je. Na začátku je x peněz na opravu silnice a na konci jede traktor s asfaltovou drtí, kde to dva chlapi za pětikilo uplácavaj lopatou. Ani nepamatuju, kdy jsem viděl při opravě vozovky auta z SUS.

Doporučujeme

Články odjinud