Rozeznám 500 vůní, říká „čichač“ Audi Lüssmann-Geiger

Největší pozornost na slavnostním večeru automobilky Audi, který se konal v Mnichově, vyvolal drobný muž upoutaný na kolečkové křeslo. Jmenuje se Heiko Lüssmann-Geiger a v automobilce šéfuje tým „nosáčů“ – Audi „Nose Team“. V rozhovoru pro AutoRevue.cz řekl: „Neexistuje automobil, v němž by nebyly nějaké pachy, vůně. Jde ale o to, aby nepůsobily nepříjemně.“

AR: Jak dlouho se živíte zkoumáním pachů vozů Audi?
K Audi jsem nastoupil v roce 1986, jako chemický analytik. Hned po vystudování univerzity v Regensburgu. Problematice pachů v automobilech jsem se začal věnovat o rok později, byla to v automobilce zcela nová pozice.

AR: V jiných automobilkách se tomu už někdo věnoval?
Kdepak, byli jsme zcela první. Dnes už jsou ale specialisté i u našich největších konkurentů.

AR: Co přesně děláte?
Snažíme se, aby ve všech vozech Audi bylo příjemné prostředí, aby v interiérech nebyly nějaké nepříjemné pachy. Plasty, které vydávají nepříjemný zápach, kůže, která je cítit jako rybí olej, nebo podlahové podložky, co vyvolávají dojem cibulové vůně, nemají šanci.  

AR: Kolik vůní jste schopen rozpoznat?
Kolem 500.

AR: Lze to trénovat?
Jistě. Bez pravidelného tréninku bych nemohl tuto profesi vykonávat.

AR: Kolik máte spolupracovníků?
V týmu, který vedu, pět. Plus tři externisty. 

AR: Jak by tedy měl automobil vonět?
Smyslem naší práce není, aby auto vonělo, ale působilo neutrálně. Aby se v něm cestující cítili příjemně. Dnes trávíme v autech stále více času, proto je tak důležité, jak na nás působí. Interiéry ale nijak „nevylepšujeme“.

AR: A když tedy narazíte na nepříjemné pachy, co děláte?
Když něco takového objevíme, informujeme vedení. Výsledkem je pak tlak na dodavatele jednotlivých dílů, aby používali jiné materiály. A musím ještě zdůraznit, že nezkoumáme vozy, které jsou teprve ve vývoji, ale i ty, které už se nějakou dobu vyrábějí.

AR: Poznáte „po čichu“ vozy jiných značek?
Ne, to ne. Ale vozy Audi poznám vždy.

AR: A která je vaše nejoblíbenější vůně?
Po jahodách.

Klepněte pro větší obrázek
Heiko Lüssmann-Geiger na slavnostním večeru v Mnichově. Před sebou má "pachové vzorky", desítky sklenic s materiály, které se používají při výrobě vozů Audi 

 

 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků