Rozeznám 500 vůní, říká „čichač“ Audi Lüssmann-Geiger

Největší pozornost na slavnostním večeru automobilky Audi, který se konal v Mnichově, vyvolal drobný muž upoutaný na kolečkové křeslo. Jmenuje se Heiko Lüssmann-Geiger a v automobilce šéfuje tým „nosáčů“ – Audi „Nose Team“. V rozhovoru pro AutoRevue.cz řekl: „Neexistuje automobil, v němž by nebyly nějaké pachy, vůně. Jde ale o to, aby nepůsobily nepříjemně.“

AR: Jak dlouho se živíte zkoumáním pachů vozů Audi?
K Audi jsem nastoupil v roce 1986, jako chemický analytik. Hned po vystudování univerzity v Regensburgu. Problematice pachů v automobilech jsem se začal věnovat o rok později, byla to v automobilce zcela nová pozice.

AR: V jiných automobilkách se tomu už někdo věnoval?
Kdepak, byli jsme zcela první. Dnes už jsou ale specialisté i u našich největších konkurentů.

AR: Co přesně děláte?
Snažíme se, aby ve všech vozech Audi bylo příjemné prostředí, aby v interiérech nebyly nějaké nepříjemné pachy. Plasty, které vydávají nepříjemný zápach, kůže, která je cítit jako rybí olej, nebo podlahové podložky, co vyvolávají dojem cibulové vůně, nemají šanci.  

AR: Kolik vůní jste schopen rozpoznat?
Kolem 500.

AR: Lze to trénovat?
Jistě. Bez pravidelného tréninku bych nemohl tuto profesi vykonávat.

AR: Kolik máte spolupracovníků?
V týmu, který vedu, pět. Plus tři externisty. 

AR: Jak by tedy měl automobil vonět?
Smyslem naší práce není, aby auto vonělo, ale působilo neutrálně. Aby se v něm cestující cítili příjemně. Dnes trávíme v autech stále více času, proto je tak důležité, jak na nás působí. Interiéry ale nijak „nevylepšujeme“.

AR: A když tedy narazíte na nepříjemné pachy, co děláte?
Když něco takového objevíme, informujeme vedení. Výsledkem je pak tlak na dodavatele jednotlivých dílů, aby používali jiné materiály. A musím ještě zdůraznit, že nezkoumáme vozy, které jsou teprve ve vývoji, ale i ty, které už se nějakou dobu vyrábějí.

AR: Poznáte „po čichu“ vozy jiných značek?
Ne, to ne. Ale vozy Audi poznám vždy.

AR: A která je vaše nejoblíbenější vůně?
Po jahodách.

Klepněte pro větší obrázek
Heiko Lüssmann-Geiger na slavnostním večeru v Mnichově. Před sebou má "pachové vzorky", desítky sklenic s materiály, které se používají při výrobě vozů Audi 

 

 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků