Rozeznám 500 vůní, říká „čichač“ Audi Lüssmann-Geiger

Největší pozornost na slavnostním večeru automobilky Audi, který se konal v Mnichově, vyvolal drobný muž upoutaný na kolečkové křeslo. Jmenuje se Heiko Lüssmann-Geiger a v automobilce šéfuje tým „nosáčů“ – Audi „Nose Team“. V rozhovoru pro AutoRevue.cz řekl: „Neexistuje automobil, v němž by nebyly nějaké pachy, vůně. Jde ale o to, aby nepůsobily nepříjemně.“

AR: Jak dlouho se živíte zkoumáním pachů vozů Audi?
K Audi jsem nastoupil v roce 1986, jako chemický analytik. Hned po vystudování univerzity v Regensburgu. Problematice pachů v automobilech jsem se začal věnovat o rok později, byla to v automobilce zcela nová pozice.

AR: V jiných automobilkách se tomu už někdo věnoval?
Kdepak, byli jsme zcela první. Dnes už jsou ale specialisté i u našich největších konkurentů.

AR: Co přesně děláte?
Snažíme se, aby ve všech vozech Audi bylo příjemné prostředí, aby v interiérech nebyly nějaké nepříjemné pachy. Plasty, které vydávají nepříjemný zápach, kůže, která je cítit jako rybí olej, nebo podlahové podložky, co vyvolávají dojem cibulové vůně, nemají šanci.  

AR: Kolik vůní jste schopen rozpoznat?
Kolem 500.

AR: Lze to trénovat?
Jistě. Bez pravidelného tréninku bych nemohl tuto profesi vykonávat.

AR: Kolik máte spolupracovníků?
V týmu, který vedu, pět. Plus tři externisty. 

AR: Jak by tedy měl automobil vonět?
Smyslem naší práce není, aby auto vonělo, ale působilo neutrálně. Aby se v něm cestující cítili příjemně. Dnes trávíme v autech stále více času, proto je tak důležité, jak na nás působí. Interiéry ale nijak „nevylepšujeme“.

AR: A když tedy narazíte na nepříjemné pachy, co děláte?
Když něco takového objevíme, informujeme vedení. Výsledkem je pak tlak na dodavatele jednotlivých dílů, aby používali jiné materiály. A musím ještě zdůraznit, že nezkoumáme vozy, které jsou teprve ve vývoji, ale i ty, které už se nějakou dobu vyrábějí.

AR: Poznáte „po čichu“ vozy jiných značek?
Ne, to ne. Ale vozy Audi poznám vždy.

AR: A která je vaše nejoblíbenější vůně?
Po jahodách.

Klepněte pro větší obrázek
Heiko Lüssmann-Geiger na slavnostním večeru v Mnichově. Před sebou má "pachové vzorky", desítky sklenic s materiály, které se používají při výrobě vozů Audi 

 

 

 

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků