Rovněž světové auto roku je SUV! Jaguar F-Pace vyhrál ve dvou kategoriích

Vítězové ankety Světové auto roku 2017 byli vyhlášeni na autosalonu v New Yorku

Poté, co se Evropským autem roku stal Peugeot 3008, zažívá segment SUV další velký úspěch. Vždyť ve finálové trojici hlavní kategorie spadaly všechny tři vozy do segmentu sportovně-užitkových automobilů. Vyhlášení výsledků proběhlo na autosalonu v New Yorku. Hlasovalo celkem 75 odborníků.

Celkem se hlasovalo v šesti kategoriích. Zde jsou vítězové:

Auto roku - Jaguar F-Pace

Jak jsme již zmínili, v hlavní kategorii vyhrál Jaguar F-Pace. Ve finálové trojici na něj nestačila další dvě SUV - Audi Q5 a Volkswagen Tiguan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zajímavosti | Design | Jaguar

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Městské auto roku - BMW i3

Elektromobil tentokrát nebere cenu za eko auto roku, ale porazil Citroën C3 a Suzuki Ignis ve městě. Třetí elektrická řada od BMW je na trhu již třetím rokem, v minulém roce však prošla i3 drobným faceliftem. Z technického hlediska přinesl především akumulátor o zvýšené kapacitě 33 kWh a dojezd 300 kilometrů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Luxusní auto roku - Mercedes-Benz třídy E

Předchůdce současného éčka zvítězil v hlavní kategorii v roce 2010. Nyní si řada E odváží titul luxusního vozu. Jedná se o slušnou náplast za výsledky evropské ankety, kde sedan vyšší střední třídy zůstal ve finálové pětici. Zejména když porazil dva své rivaly: BMW řady 5 a Volvo S90/V90.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sportovní auto roku - Porsche 718 Cayman/Boxster

S číslovkou 718 přišel čtyřválcový motor. Tento krok automobilce mnoho puristů neodpouští, ne tak porotci světové ankety. Nejmenší Porsche ve finálové trojici porazilo Audi R8 Spyder a McLaren 570S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zelené auto roku - Toyota Prius Prime

Plug-in hybridní Prius do Japonska veze titul, který si Toyota za roky vývoje hybridů zaslouží. Střídá vodíkový model Mirai, který tuto kategorii vyhrál loni. Z finálové trojky ostrouhal Chevrolet Bolt a Tesla Model X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Designové auto roku - Jaguar F-Pace

A je tu druhá pocta pro SUV z Coventry. Porotci ocenili zejména to, jakým způsobem se šéfdesignér Ian Callum popasoval s proporcemi SUV a designovým jazykem nových jaguarů. V kategorii automobilové krásy porazil Mercedes-Benz třídy S a Toyotu C-HR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků