Rossion Q1: americký supersport pro Evropu

Zpoza Atlantiku k nám přijíždí odvážné supersportovní auto americké výroby. Vypadá jako jedna velká výzva.

A tvůrci se výzev nebojí, neboť pro jeho prezentaci vybrali Itálii, kolébku těch nejlepších strojů, jež lze popisovat jako silniční supersporty. Společnost Rossion Automotive svoji novinku uvádí na evropské trhy, kde ji bude zastupovat firma Hybrid UKGarage z Bergama. A z prvních informací od těch, kteří s vozem mohli jezdit po italském pobřeží, není suverenita, s jakou výrobce zaútočil na domovinu strojů Ferrari či Lamborghini, vůbec nemístná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Rossion Q1 vzniká ve spolupráci společností 1g Racing a Rossion Automotive a po technické stránce vychází ze staršího vozu Noble M400. Rossion Automotive koupil výrobní práva na tento model od Noble Automotive již v roce 2007. Pod zadní kapotou trůní vidlicový šestiválec značky Ford s objemem 3,5 l, který díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 450 koní (330 kW). Uložen je napříč těsně před zadní nápravou a vozu propůjčuje působivé dynamické parametry: ten díky němu z klidu na 96 km/h zrychlí za pouhých 3,1 s, na 160 km/h za 7,7 s a dosáhne rychlosti 304 km/h.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na tuto pohonnou jednotku navazuje šestistupňová převodovka Getrag s manuálním řazením a výkon se na zadní kola přenáší skrze diferenciál Quaife s omezenou svorností. Na první pohled lze sledovat jakousi podobnost s výchozím vozem Noble M400, oproti němu však byla karosérie modernizována a přišla o monstrózní zadní přítlačné křídlo. Interiér nového vozu je oproti tomu zcela nový. V porovnání s M400 je Rossion Q1 poněkud méně ztřeštěný a svým důstojnějším vzhledem se pokusí oslovit evropské zákazníky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rossion Q1
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků