Rossion Q1: americký supersport pro Evropu

Zpoza Atlantiku k nám přijíždí odvážné supersportovní auto americké výroby. Vypadá jako jedna velká výzva.

A tvůrci se výzev nebojí, neboť pro jeho prezentaci vybrali Itálii, kolébku těch nejlepších strojů, jež lze popisovat jako silniční supersporty. Společnost Rossion Automotive svoji novinku uvádí na evropské trhy, kde ji bude zastupovat firma Hybrid UKGarage z Bergama. A z prvních informací od těch, kteří s vozem mohli jezdit po italském pobřeží, není suverenita, s jakou výrobce zaútočil na domovinu strojů Ferrari či Lamborghini, vůbec nemístná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Rossion Q1 vzniká ve spolupráci společností 1g Racing a Rossion Automotive a po technické stránce vychází ze staršího vozu Noble M400. Rossion Automotive koupil výrobní práva na tento model od Noble Automotive již v roce 2007. Pod zadní kapotou trůní vidlicový šestiválec značky Ford s objemem 3,5 l, který díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 450 koní (330 kW). Uložen je napříč těsně před zadní nápravou a vozu propůjčuje působivé dynamické parametry: ten díky němu z klidu na 96 km/h zrychlí za pouhých 3,1 s, na 160 km/h za 7,7 s a dosáhne rychlosti 304 km/h.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na tuto pohonnou jednotku navazuje šestistupňová převodovka Getrag s manuálním řazením a výkon se na zadní kola přenáší skrze diferenciál Quaife s omezenou svorností. Na první pohled lze sledovat jakousi podobnost s výchozím vozem Noble M400, oproti němu však byla karosérie modernizována a přišla o monstrózní zadní přítlačné křídlo. Interiér nového vozu je oproti tomu zcela nový. V porovnání s M400 je Rossion Q1 poněkud méně ztřeštěný a svým důstojnějším vzhledem se pokusí oslovit evropské zákazníky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rossion Q1
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků