Rolls-Royce má vyprodáno, to je teprve krize

Zatímco světová média plní zprávy o zlepšujícím se stavu klíčových světových ekonomik (povídali, že mu hráli...), britský Rolls-Royce je už zjevně za vodou. Automobilka tento týden ohlásila, že má plné veškeré své kapacity až do září, tedy na celé tři měsíce dopředu.

Co to přesně znamená? „Rolls” je aktuálně schopen ve své goodwoosdské továrně vyrobit okolo 15 aut denně, tedy něco přes 300 kusů měsíčně - pro dalších tisíc vyrobených vozů tak již má zákazníky. A není to žádný krátkodobý úspěch, letos chce automobilka oproti předchozímu roku svou produkci zdvojnásobit a je na nejlepší cestě to dokázat.

Za dobrými prodeji Rolls-Royců v posledních měsícíh stojí především nový model Ghost, daří se ale i většímu a staršími Phantomu, kterého se sice vyrábí méně, jeho produkce je ale vyprodána dokonce až do října.

A odkud že se rekrutuje většina současných zákazníků? Z Číny, Arabského poloosotrova, Tichomoří... Tam snad žádné ekonomické problémy v posledních letech ani neměli.

Automobilka se tak spíše než o popření krize stará o redefinici tohoto slova - však co může být pro automobilstu horšího, než nemoci si dříve než za čtyři mesíce pořídit nový Rolls-Royce?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost: „malý” Rolls dosahuje velkých úspěchů
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků