Rolls-Royce Ghost ve verzi V-Spec posílí až na 601 koní

Značka Rolls-Royce poněkud překvapivě doplňuje stávající modelovou řadu o sportovně střižený model s označením V-Spec.

Není tomu až tak dlouho, co ještě u značky Rolls-Royce oficiálně neuváděli výkon motoru, jehož hodnota byla označována pouze slovem „dostatečná“, neboť typický zákazník si svůj Rolls-Royce nepořizoval pro jízdní výkony. Doba se ale mění. Ačkoli mezi vozy značky Rolls-Royce stále převládají edice zaměřené na styl a výbavu (vzpomeňme třeba loňskou sérii Rolls-Royce Ghost Firnis Motif), jistým náznakem k alespoň symbolickému akcentu jízdních výkonů byla loňská edice Rolls-Royce Ghost inspirovaná Alpskými jízdami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost v nové, posílené sérii V-Spec

Nyní ale přichází nová série Rolls-Royce Ghost V-Spec, jež kromě celé řady dalších modifikací vyniká především zvýšením výkonu motoru. A to je pro vozy Rolls-Royce skutečným přelomem. Novinka vychází ze standardního modelu Rolls-Royce Ghost a od prvního pohledu vyniká především jedenadvacetipalcovými litými ráfky vypůjčenými ze sady příplatkové výbavy modelu Rolls-Royce Wraith a černým lakováním Sapphire.

Zajímavosti | Rolls-Royce | Design | Fascinace | Příslušenství | Sport | Premiéry

Rolls-Royce Ghost v sérii inspirované Alpskými jízdami

Interiér se dočkal drobných detailů s motivy stylizovaného písmene V, upraveného stehování sedadel nebo upraveného okolí analogových hodin na palubní desce. A teď k tomu nejdůležitějšímu: výkon vidlicového dvanáctiválce s objemem 6,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel byl navýšen z původních 570 koní (420 kW) na 601 koní (442 kW), což  Ghost V-Spec co do výkonu staví mezi standardní Ghost a špičkové kupé Rolls-Royce Wraith.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ghost V-Spec pochopitelně nepostrádá nic z pověstného komfortu svého interiéru

S novým modelem Rolls-Royce Ghost V-Spec se podle všeho prvně setkáme na jarním autosalonu v Ženevě, kde bychom se mimochodem měli setkat také s faceliftem celé řady Ghost. Ghost V-Spec bude k mání za ceny začínající na částce 330 820 eur.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků