Rolls-Royce Ghost: „prcek“ se představuje

Po měsících mlžení a částečných odhalení nyní Rolls-Royce konečně detailně prezentuje svůj základní model Ghost.

Na první pohled je Ghost takřka identický se studií 200EX, jež se představila na autosalonu v Ženevě a my jsme vám ji představili na tomto místě. Ghost umně kombinuje klasické tvary značky Rolls-Royce s moderními tématy. Přídi dominuje rozměrná skloněná maska chladiče, jež se má nyní podobat spíše ústí tryskového motoru než průčelí antického chrámu, a po stranách je osazena úzkými světlomety s xenonovými výbojkami. Při pohledu z boku vynikají masivní zpětná zrcátka, relativně nízká linie spodní hrany zasklení a zadní dveře otevírající se proti směru jízdy.

Na zádi vynikají sdružená světla z jednotek LED či lichoběžníkové chromované koncovky dvojitého výfukového traktu. K originálnímu vzezření přispívá možnost lakovat okolí masky chladiče, kapotu a rám čelního okna kontrastním odstínem Silver Satin. Designérský tým vedl Ian Cameron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Jak by bylo možné se domnívat, interiér je kombinací prvotřídního komfortu a ušlechtilé elegance. Posádku po usednutí přivítá spousta kvalitní kůže a chromovaných doplňků, propracovaných tlačítek a pravého dřeva. Mezi další luxusní prvky patří také čtyřzónová klimatizace a oddělená mohutná přední sedadla s vyhříváním, chlazením i masáží.

Pokud vám tento standardně dodávaný komfort není dost „nóbl”, můžete si připlatit za koberce z ovčí vlny, panoramatickou střechu, vykládané piknikové stolky nebo chladicí box s vestavěnými číšemi na šampaňské. Výrobce rovněž nabízí dvojici LCD s úhlopříčkou 9,2 palce, jež se nachází na zadní straně předních opěradel a signálem jsou zásobovány z měniče na šest disků uloženého v přihrádce před řidičem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce technologií patří nový Ghost k tomu nejlepšímu, co lidské ruce kdy postavily. Patří sem kromě automatických zámků také sada kamerových systémů (vzadu, vpředu na boku a v horní části karosérie) pro snadnější manévrování nebo soustava pro noční vidění s rozpoznáváním chodců. Mezi další zajímavosti náleží projekce důležitých údajů na čelní sklo, varování před opuštěním jízdního pruhu (v případě nutnosti se ozve vibracemi ve volantu), automatické přepínání dálkových světel nebo aktivní tempomat se schopností zastavit a rozjet se.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto krasavce se stará zcela nový vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,6, který dosahuje výkonu 563 koní (420 kW) a točivého momentu až 780 Nm. Doplněn je osmistupňovou automatickou převodovkou značky ZF a Ghost s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 s, přičemž nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Pokud vás děsí náklady na benzín, pak vězte, že Rolls-Royce Ghost vykazuje v kombinovaném režimu na 2,5 tuny těžký vůz s dvanáctiválcem slušných, ale pro běžný provoz těžko uvěřitelných 13,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale není všechno až tak růžové, neboť Ghost vychází po technické stránce z „tuctové“ platformy BMW řady 7. Vůz s rozvorem náprav 3 295 mm je dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm. O luxusní svezení se stará pokroková pružicí vzduchová soustava s hliníkovými nezávislými závěsy všech kol, kompenzací náklonu v zatáčce a aktivní regulací.

Rolls-Royce Ghost debutuje letos ve Frankfurtu a v Evropě se bude prodávat za ceny od 213 000 Euro. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků