Rolls-Royce Ghost: „prcek“ se představuje

Po měsících mlžení a částečných odhalení nyní Rolls-Royce konečně detailně prezentuje svůj základní model Ghost.

Na první pohled je Ghost takřka identický se studií 200EX, jež se představila na autosalonu v Ženevě a my jsme vám ji představili na tomto místě. Ghost umně kombinuje klasické tvary značky Rolls-Royce s moderními tématy. Přídi dominuje rozměrná skloněná maska chladiče, jež se má nyní podobat spíše ústí tryskového motoru než průčelí antického chrámu, a po stranách je osazena úzkými světlomety s xenonovými výbojkami. Při pohledu z boku vynikají masivní zpětná zrcátka, relativně nízká linie spodní hrany zasklení a zadní dveře otevírající se proti směru jízdy.

Na zádi vynikají sdružená světla z jednotek LED či lichoběžníkové chromované koncovky dvojitého výfukového traktu. K originálnímu vzezření přispívá možnost lakovat okolí masky chladiče, kapotu a rám čelního okna kontrastním odstínem Silver Satin. Designérský tým vedl Ian Cameron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Jak by bylo možné se domnívat, interiér je kombinací prvotřídního komfortu a ušlechtilé elegance. Posádku po usednutí přivítá spousta kvalitní kůže a chromovaných doplňků, propracovaných tlačítek a pravého dřeva. Mezi další luxusní prvky patří také čtyřzónová klimatizace a oddělená mohutná přední sedadla s vyhříváním, chlazením i masáží.

Pokud vám tento standardně dodávaný komfort není dost „nóbl”, můžete si připlatit za koberce z ovčí vlny, panoramatickou střechu, vykládané piknikové stolky nebo chladicí box s vestavěnými číšemi na šampaňské. Výrobce rovněž nabízí dvojici LCD s úhlopříčkou 9,2 palce, jež se nachází na zadní straně předních opěradel a signálem jsou zásobovány z měniče na šest disků uloženého v přihrádce před řidičem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce technologií patří nový Ghost k tomu nejlepšímu, co lidské ruce kdy postavily. Patří sem kromě automatických zámků také sada kamerových systémů (vzadu, vpředu na boku a v horní části karosérie) pro snadnější manévrování nebo soustava pro noční vidění s rozpoznáváním chodců. Mezi další zajímavosti náleží projekce důležitých údajů na čelní sklo, varování před opuštěním jízdního pruhu (v případě nutnosti se ozve vibracemi ve volantu), automatické přepínání dálkových světel nebo aktivní tempomat se schopností zastavit a rozjet se.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto krasavce se stará zcela nový vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,6, který dosahuje výkonu 563 koní (420 kW) a točivého momentu až 780 Nm. Doplněn je osmistupňovou automatickou převodovkou značky ZF a Ghost s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 s, přičemž nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Pokud vás děsí náklady na benzín, pak vězte, že Rolls-Royce Ghost vykazuje v kombinovaném režimu na 2,5 tuny těžký vůz s dvanáctiválcem slušných, ale pro běžný provoz těžko uvěřitelných 13,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale není všechno až tak růžové, neboť Ghost vychází po technické stránce z „tuctové“ platformy BMW řady 7. Vůz s rozvorem náprav 3 295 mm je dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm. O luxusní svezení se stará pokroková pružicí vzduchová soustava s hliníkovými nezávislými závěsy všech kol, kompenzací náklonu v zatáčce a aktivní regulací.

Rolls-Royce Ghost debutuje letos ve Frankfurtu a v Evropě se bude prodávat za ceny od 213 000 Euro. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Ghost
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků