Rolls-Royce Ghost: nové detaily jsou venku

Rolls-Royce včera zveřejnil další informace o své připravované novince. a přidal k nim i pár nových snímků.

Nejnovější model se slavným označením Ghost se představí až za několik dlouhých měsíců, ale již nyní toho o něm víme docela dost. Celý tento projekt, interně značený jako RR4, začal vloni prezentací studie EX200, a my jsme vás o něm podrobně informovali třeba na tomto místě. Model Ghost má podle zástupců automobilky Rolls-Royce továrně v Goodwoodu zajistit zdvojnásobení její roční produkce v porovnání se stávajícím stavem, přičemž zde již údajně disponují desítkou tisíc závazných objednávek.

Již dříve jsme zjistili, že se o pohon tohoto sedanu, jenž bude na trhu situován pod velkým Phantomem jako základ nabídky značky, bude starat přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,6 l, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Nyní však můžeme potvrdit, že bude naladěn na 563 koní (420 kW) a jeho točivý moment bude vrcholit hodnotou 780 Nm, čímž bude Ghost dokonce silnější než dražší Phantom. Z klidu na 100 km/h tak zrychlí za 4,9 s a snadno dosáhne nevyšší rychlosti elektronicky omezené na 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pozici základního modelu v nabídce značky Rolls-Royce svědčí i redukované rozměry novinky v porovnání s Phantomem, jenž na délku měří 5 834 mm. Ghost tak bude dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm, zatímco rozvor náprav 3 295 mm se postará o pohodlné cestování pětičlenné posádce.

Zástupci automobilky z Goodwoodu zároveň uvedli, že vůz bude disponovat nejmodernějšími dostupnými technologiemi. Víceprvkové závěsy všech kol budou povětšině vyrobeny z hliníkových slitin a vpředu i vzadu odpruženy vzduchovými měchy. Samozřejmostí je použití moderních elektronických řídicích systémů, jež mají vozu zajistit aktivní regulaci tuhosti, omezení náklonu karosérie a maximalizaci cestovního komfortu za všech situací. Soustava vzduchového pérování by měla být natolik citilivá, že by měla kompenzovat a reflektovat i ty nejmenší změny. Pokud se tak například pasažér cestující vzadu přesune z jedné strany vozu na druhou, systém změnu zaregistruje a upraví celkové nastavení a jeho korekce. Palubní počítač pracuje se soustavou čidel a servomotorů, každý z tlumičů pérování bude moci změnit svoji charakteristiku během pouhých 2,5 milisekund. Díky vzduchovým měchům bude možno rovněž měnit světlou výšku vozu v rozmezí 25 mm, a to třeba s ohledem na snadnější nastupování.

Rolls-Royce Ghost se začne prodávat nejprve v Evropě, kde by měly být jeho dodávky zahájeny na sklonku tohoto roku za ceny od 165 000 Euro, další trhy včetně těch zámořských budou zásobeny od druhého čtvrtletí roku 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků