Rolls-Royce Ghost: nové detaily jsou venku

Rolls-Royce včera zveřejnil další informace o své připravované novince. a přidal k nim i pár nových snímků.

Nejnovější model se slavným označením Ghost se představí až za několik dlouhých měsíců, ale již nyní toho o něm víme docela dost. Celý tento projekt, interně značený jako RR4, začal vloni prezentací studie EX200, a my jsme vás o něm podrobně informovali třeba na tomto místě. Model Ghost má podle zástupců automobilky Rolls-Royce továrně v Goodwoodu zajistit zdvojnásobení její roční produkce v porovnání se stávajícím stavem, přičemž zde již údajně disponují desítkou tisíc závazných objednávek.

Již dříve jsme zjistili, že se o pohon tohoto sedanu, jenž bude na trhu situován pod velkým Phantomem jako základ nabídky značky, bude starat přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,6 l, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Nyní však můžeme potvrdit, že bude naladěn na 563 koní (420 kW) a jeho točivý moment bude vrcholit hodnotou 780 Nm, čímž bude Ghost dokonce silnější než dražší Phantom. Z klidu na 100 km/h tak zrychlí za 4,9 s a snadno dosáhne nevyšší rychlosti elektronicky omezené na 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pozici základního modelu v nabídce značky Rolls-Royce svědčí i redukované rozměry novinky v porovnání s Phantomem, jenž na délku měří 5 834 mm. Ghost tak bude dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm, zatímco rozvor náprav 3 295 mm se postará o pohodlné cestování pětičlenné posádce.

Zástupci automobilky z Goodwoodu zároveň uvedli, že vůz bude disponovat nejmodernějšími dostupnými technologiemi. Víceprvkové závěsy všech kol budou povětšině vyrobeny z hliníkových slitin a vpředu i vzadu odpruženy vzduchovými měchy. Samozřejmostí je použití moderních elektronických řídicích systémů, jež mají vozu zajistit aktivní regulaci tuhosti, omezení náklonu karosérie a maximalizaci cestovního komfortu za všech situací. Soustava vzduchového pérování by měla být natolik citilivá, že by měla kompenzovat a reflektovat i ty nejmenší změny. Pokud se tak například pasažér cestující vzadu přesune z jedné strany vozu na druhou, systém změnu zaregistruje a upraví celkové nastavení a jeho korekce. Palubní počítač pracuje se soustavou čidel a servomotorů, každý z tlumičů pérování bude moci změnit svoji charakteristiku během pouhých 2,5 milisekund. Díky vzduchovým měchům bude možno rovněž měnit světlou výšku vozu v rozmezí 25 mm, a to třeba s ohledem na snadnější nastupování.

Rolls-Royce Ghost se začne prodávat nejprve v Evropě, kde by měly být jeho dodávky zahájeny na sklonku tohoto roku za ceny od 165 000 Euro, další trhy včetně těch zámořských budou zásobeny od druhého čtvrtletí roku 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků