Rolls-Royce Ghost: nové detaily jsou venku

Rolls-Royce včera zveřejnil další informace o své připravované novince. a přidal k nim i pár nových snímků.

Nejnovější model se slavným označením Ghost se představí až za několik dlouhých měsíců, ale již nyní toho o něm víme docela dost. Celý tento projekt, interně značený jako RR4, začal vloni prezentací studie EX200, a my jsme vás o něm podrobně informovali třeba na tomto místě. Model Ghost má podle zástupců automobilky Rolls-Royce továrně v Goodwoodu zajistit zdvojnásobení její roční produkce v porovnání se stávajícím stavem, přičemž zde již údajně disponují desítkou tisíc závazných objednávek.

Již dříve jsme zjistili, že se o pohon tohoto sedanu, jenž bude na trhu situován pod velkým Phantomem jako základ nabídky značky, bude starat přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,6 l, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Nyní však můžeme potvrdit, že bude naladěn na 563 koní (420 kW) a jeho točivý moment bude vrcholit hodnotou 780 Nm, čímž bude Ghost dokonce silnější než dražší Phantom. Z klidu na 100 km/h tak zrychlí za 4,9 s a snadno dosáhne nevyšší rychlosti elektronicky omezené na 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pozici základního modelu v nabídce značky Rolls-Royce svědčí i redukované rozměry novinky v porovnání s Phantomem, jenž na délku měří 5 834 mm. Ghost tak bude dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm, zatímco rozvor náprav 3 295 mm se postará o pohodlné cestování pětičlenné posádce.

Zástupci automobilky z Goodwoodu zároveň uvedli, že vůz bude disponovat nejmodernějšími dostupnými technologiemi. Víceprvkové závěsy všech kol budou povětšině vyrobeny z hliníkových slitin a vpředu i vzadu odpruženy vzduchovými měchy. Samozřejmostí je použití moderních elektronických řídicích systémů, jež mají vozu zajistit aktivní regulaci tuhosti, omezení náklonu karosérie a maximalizaci cestovního komfortu za všech situací. Soustava vzduchového pérování by měla být natolik citilivá, že by měla kompenzovat a reflektovat i ty nejmenší změny. Pokud se tak například pasažér cestující vzadu přesune z jedné strany vozu na druhou, systém změnu zaregistruje a upraví celkové nastavení a jeho korekce. Palubní počítač pracuje se soustavou čidel a servomotorů, každý z tlumičů pérování bude moci změnit svoji charakteristiku během pouhých 2,5 milisekund. Díky vzduchovým měchům bude možno rovněž měnit světlou výšku vozu v rozmezí 25 mm, a to třeba s ohledem na snadnější nastupování.

Rolls-Royce Ghost se začne prodávat nejprve v Evropě, kde by měly být jeho dodávky zahájeny na sklonku tohoto roku za ceny od 165 000 Euro, další trhy včetně těch zámořských budou zásobeny od druhého čtvrtletí roku 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků