Rolls-Royce Dawn je tu pro ty, kteří si chtějí Rollse řídit sami

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith. Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu.
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn

Pokud se ptáte na cenu vozu Rolls-Royce, nemůžete si ho dovolit. A právě pro ty, kteří neustále obracejí v kapse každou korunu (pravda, rozhazováním ještě nikdo nezbohatl) a řeší, kde mají to nejlevnější v nejvýhodnějším balení, je tu nový Rolls-Royce Dawn... Ale teď vážně, kabriolet Dawn je dynamicky zaměřený model vycházející z kupé Wraith a uvidíme ho na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dawn je luxusní kabriolet 2+2, ale nejlépe se v něm budou asi cítit cestující vpředu

Pod povrchem Rolls-Royce Dawn je technika kupé Wraith, což je vlastně přepracovaná minulá generace BMW řady 7, ale v případě luxusního kabrioletu nebo limuzíny to zas tak vadit nemusí. Horší je, když pak majitel technickou příbuznost vidí například na páčkách pod volantem, ale tyto detaily se Rolls-Royce snažil eliminovat na minimum.

Model Ghost má s BMW řady 7 společných jen asi 20 % dílů a většina z nich není vidět. Kupé Rolls-Royce Wraith se pak liší ještě víc a kabriolet Dawn s ním má shodné jen dveře a rám tradičního chladiče. Všechny ostatní karosářské díly jsou unikátní.

Zajímavosti | Život řidiče | Fascinace | Luxusní auta | Rolls-Royce

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Na společném motorovém základu, tedy dvakrát přeplňovaném dvanáctiválci o objemu 6,6 litru, nic špatného samozřejmě není. Navíc pro účely Rolls-Royce byl objem motoru BMW zvýšen o 0,6 litru a výkon se teď ustálil na více než dostatečné hodnotě, konkrétně 570 koní v 5250 ot./min. Točivý moment vrcholí v 1500 ot./min. hodnotou 780 Nm.

Dvanáctiválec stačí k tomu, aby se 2560 kg těžký Dawn rozjel na stovku za 4,9 sekundy a uháněl až 250 km/h, kde ho zastaví omezovač rychlosti. Rolls-Royce se nezapomněl pochlubit ani spotřebou 14,2 litru na 100 km a emisemi 330 g/km CO2, což je tak nějak v pořádku. I málo bohatý miliardář má za sebou zanechat důstojný uhlíkový otisk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 l. Střecha je tradičně látková a lze s ní manipulovat i za jízdy. Nechybí adaptivní vzduchový podvozek

Za svých zhruba 9,5 milionu korun dostane majitel osmistupňový automat komunikující s navigací, takže umí vybrat vhodný převod pro následující zatáčku nebo úsek silnice. Látková střecha se složí za 21 sekund a lze s ní operovat v rychlosti do 50 km/h.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Porsche | Rolls-Royce | Maserati | Bentley

Tahle přehlídka superaut v Goodwoodu vážně stojí za to

Podle automobilky se jedná o nejtužší luxusní kabriolet na trhu. Vedle zesílení karoserie se dočkal změn i vzduchový podvozek a také aktivní stabilizátory. Ovladatelnosti pak má pomoci o 24 mm širší rozchod vzadu ve srovnání s limuzínou Ghost.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků