Rolls Royce 200EX: alternativní downsizing

Koncept dlouho avizovaného „menšího“ Rolls Royce se poprvé představil v Ženevě a od výroby rozhodně nemá daleko.

Stánek luxusní automobilky Rolls Royce se letos nese v zajímavém stylu. I tento aristokratický výrobce se totiž dal na cestu downsizingu, tedy zmenšování motorů, z toho plynoucí spotřeby, ale i zmenšování samotných modelů. A rozhodně se nevydal stejnou cestou jako některé „lidovější“ automobilky, nečekejte ani extrémní nízkou spotřebu, pneumatiky s nízkým valivým odporem ani řadu doplňků zlepšujících aerodynamiku. Takzvaný „kompaktní“ Rolls Royce je předmětem různých spekulací už delší dobu a už si stihl vysloužit i různé přezdívky, jako třeba „baby Rolls“, nebo i nezasloužené označení „Rolls Royce pro chudé“. A v této souvislosti nutno říci, že automobilka svou cílovou skupinu rozhodně měnit nehodlá.

Vraťme se ale k této „kompaktní“ limuzíně, která se v běžném měřítku označit za kompaktní určitě nedá, avšak v porovnání s ostatními soukmenovci s dvojicí RR ve znaku, jde o jeden z nejmenších modelů. Rolls Royce s pracovním označením 200EX je dlouhý 5,4 m, široký téměř 2 m a vysoký přes 1,5 m.  I navzdory tomu, ale můžeme očekávat, že tento Rolls nabídne dostatek vnitřního prostoru, což naznačuje i samotný rozvor 3,3 m. Do světlého a luxusem prošpikovaného interiéru se vchází přes „archaicky“ otevíratelné masivní dveře a i přesto, že jde o koncept, automobilka zanechala modernu a využila klasické osvědčené prvky a design.
Pod kapotou této studie se nachází blíže nespecifikovaný dvanáctiválec, výrobce ovšem zmiňuje, že v případě tohoto agregátu se v značné míře hledělo na snížení spotřeby, ovšem pod 15l/100 km to zřejmě nebude...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků