Rok 2020: Rusko se stane šestým největším trhem s auty

V roce 2020 se Rusko stane šestým největším automobilovým trhem světa, ročně se v něm prodají  4 miliony vozů. V současnosti zaujímá 10. příčku. Podle Boston Consulting Group je zřejmé, že ruský trh s automobily poroste každoročně o osm až 14 procent. V roce 2013 se dostane na úroveň „doby předkrizové“, v zemi se budou ročně prodávat 3 miliony automobilů.

V roce 2018 Rusko předstihne Německo a stane se největším trhem s automobily v Evropě. V uplynulých osmnácti měsících se země potýkala s problémy. Ewald Kreid z moskevské kanceláře Boston Consulting Group řekl: „Prodeje automobilů v Rusku podpoří hlavně spolupráce se zahraničními partnery, modernizace závodů a více místní produkce.“

Ruská vláda letos očekává patnáctiprocentní růst na trhu s automobily. Prodeje osobních a lehkých užitkových vozů vzrostly v roce 2010 o 30 procent ve srovnání s předchozím rokem. Podle Association of European Businesses se v Rusku prodalo 1.91 milionu automobilů.

Na růstu prodejů v loňském roce se promítlo ze sedmdesáti procent zavedení šrotovného. Tento krok ruská vláda učinila, aby podpořila hlavního místního výrobce AvtoVaz, který se ocitl v obtížné situaci. Šrotovné podpořilo hlavně prodeje modelu Lada, v roce 2010 se tento vůz prodával o 48 procent lépe než v roce předchozím. Toto opatření bude napomáhat růstu automobilového trhu i v první polovině letošního roku.
 

Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků