Rodiny Porsche a Piëch slaví: koupily 10 % akcií Porsche SE

Rodiny Porsche a Piëch odkoupily od fondu Qatar Holding deset procent akcií automobilového holdingu Porsche SE. Katarský státní investiční fond si ale ponechal 17 procent akcií v celé skupině Volkswagen, která od loňska Porsche plně ovládá.

Nebylo sděleno, kolik za 10 procent Porsche SE státní fond Qatar Holding utržil. Albrecht Bamler, mluvčí Porsche, řekl, že se obě strany tak domluvily. Odhaduje se ale, že to bylo za částku ve výši zhruba 930 milionů eur.  

Katarský investiční fond Qatar Holding vstoupil do hry výrazně v čase, kdy se Porsche a Volkswagen přetahovaly, kdo nad kým získá kontrolu. V roce 2009 získal podíly v obou německých společnostech. 

Jak známo, nakonec to byl Volkswagen, kdo zvítězil: nad Porsche získal plnou kontrolu loni v červenci, kdy se dohodl na převzetí zbývajících 50,1 procenta kmenových akcií, které dosud nevlastnil.

Značka Porsche se tím stala součástí skupiny Volkswagen.

Co posledním tahem rodiny Porsche a Piëch sledovaly?

„Všechny kmenové akcie Porsche SE jsou nyní v držení obou rodin,“ řekl Wolfgang Porsche. „Je to vyjádření naší důvěry v budoucí prosperitu Porsche SE.“

Rodiny zakladatelů ovládají hlasovací práva ve společnosti, jejíž jediným majetkem je 50,7 procenta kmenových akcií automobilky Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázek

Akcie Porsche SE v posledních pěti letech.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků