Rodiny Porsche a Piëch slaví: koupily 10 % akcií Porsche SE

Rodiny Porsche a Piëch odkoupily od fondu Qatar Holding deset procent akcií automobilového holdingu Porsche SE. Katarský státní investiční fond si ale ponechal 17 procent akcií v celé skupině Volkswagen, která od loňska Porsche plně ovládá.

Nebylo sděleno, kolik za 10 procent Porsche SE státní fond Qatar Holding utržil. Albrecht Bamler, mluvčí Porsche, řekl, že se obě strany tak domluvily. Odhaduje se ale, že to bylo za částku ve výši zhruba 930 milionů eur.  

Katarský investiční fond Qatar Holding vstoupil do hry výrazně v čase, kdy se Porsche a Volkswagen přetahovaly, kdo nad kým získá kontrolu. V roce 2009 získal podíly v obou německých společnostech. 

Jak známo, nakonec to byl Volkswagen, kdo zvítězil: nad Porsche získal plnou kontrolu loni v červenci, kdy se dohodl na převzetí zbývajících 50,1 procenta kmenových akcií, které dosud nevlastnil.

Značka Porsche se tím stala součástí skupiny Volkswagen.

Co posledním tahem rodiny Porsche a Piëch sledovaly?

„Všechny kmenové akcie Porsche SE jsou nyní v držení obou rodin,“ řekl Wolfgang Porsche. „Je to vyjádření naší důvěry v budoucí prosperitu Porsche SE.“

Rodiny zakladatelů ovládají hlasovací práva ve společnosti, jejíž jediným majetkem je 50,7 procenta kmenových akcií automobilky Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázek

Akcie Porsche SE v posledních pěti letech.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků