Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude

Pořád se mluví o autech, která jezdí sama a řidiče už nepotřebují... Ale co motocykl? Yamaha na to šla z druhé strany. Místo motocyklu bez jezdce, který by moc dobře fungovat asi nemohl, představila robota, který umí řídit motorku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocykly

Jmenuje se MotoBot a dělá si ambice být rychlejší než člověk. Sice asi bude chvíli trvat, než se naučí pořážet Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale jistý potenciál tu je. MotoBot zvládne jezdit sám rychlostí přes 200 km/h a dokonce umí řadit.

Autosalony | Kupé | Design | Ostatní značky

Yamaha Sports Ride Concept je dvoumístný sporťák. Váží 750 kg

Koncept robota ale slouží především k vývoji nových bezpečnostních systémů, které pomohou naučit počítače myslet a předvídat. Pomůže tedy s vývojem řidičských asistentů pro motocykly. ABS a kontrola trakce jsou dnes běžné, ale něco na způsob ESP se ještě nikomu nepodařilo do sériové výroby motocyklů dostat.

Stabilizační systém pro motorky vyvíjí i společnost Bosch a pracuje na něm i BMW a Kawasaki. Kdy se něco takového dostane do sériové výroby je ještě ale ve hvězdách.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků