Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude

Pořád se mluví o autech, která jezdí sama a řidiče už nepotřebují... Ale co motocykl? Yamaha na to šla z druhé strany. Místo motocyklu bez jezdce, který by moc dobře fungovat asi nemohl, představila robota, který umí řídit motorku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocykly

Jmenuje se MotoBot a dělá si ambice být rychlejší než člověk. Sice asi bude chvíli trvat, než se naučí pořážet Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale jistý potenciál tu je. MotoBot zvládne jezdit sám rychlostí přes 200 km/h a dokonce umí řadit.

Design | Autosalony | Kupé | Ostatní značky

Yamaha Sports Ride Concept je dvoumístný sporťák. Váží 750 kg

Koncept robota ale slouží především k vývoji nových bezpečnostních systémů, které pomohou naučit počítače myslet a předvídat. Pomůže tedy s vývojem řidičských asistentů pro motocykly. ABS a kontrola trakce jsou dnes běžné, ale něco na způsob ESP se ještě nikomu nepodařilo do sériové výroby motocyklů dostat.

Stabilizační systém pro motorky vyvíjí i společnost Bosch a pracuje na něm i BMW a Kawasaki. Kdy se něco takového dostane do sériové výroby je ještě ale ve hvězdách.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků