Robot-astronaut poletí do vesmíru. Na jeho vzniku se podílela Toyota

Toyota se podílela na vývoji humanoidního robota, který bude ve vesmíru komunikovat s lidmi. „Tohle je malý krok pro mne, ale obrovský skok pro roboty,“ řekl na tiskové konferenci v Tokiu 33 centimetrů vysoký robot Kirobo.

Japonská automobilka přispěla do projektu, na kterém se podílelo několik dalších institucí a společností významnou měrou. Dodala kromě jiného technologii umožňující rozpoznávání hlasů. Ta umožní robotovi zapamatovat si lidské hlasy a reagovat v japonštině, sdělila Toyota.

Největší automobilový výrobce světa použije získané poznatky z vesmírného projektu k vylepšení robotů, na nichž pracuje. Jeho roboti by měli v budoucnu pomáhat hlavně v domácnostech.

Podle statistik totiž jeden ze čtyř lidí v Japonsku bude v roce 2014 starší 65 let, v Číně to bude méně - 9,6 procenta, v USA pak 14 procent.

Toyota vyvíjí průmyslové roboty od sedmdesátých let minulého století, aby snížila výrobní náklady a zlepšila kvalitu svých vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kirobo. Trochu jiný astronaut.
 

„Chceme, aby lidé snili o společnosti, kde budou žít společně s roboty,“ řekl při představení robota Fuminori Kataoka, manažer Toyoty, který má v automobilce projekt na starost.    

Kirobo byl vyvinutý v rámci společného výzkumného projektu Kibo Robot v režii společností RCAST, Robo Garage a Toyota. Významnou měrou přispěla i japonská národní vesmírná agentura JAXA.

Robot bude vypuštěn do vesmíru na palubě lodi Kounotori 4, tu ponese raketa H-IIB č. 4. Následně se Kirobo vylodí na Mezinárodní vesmírnou stanici ISS a počká na velitele Koiči Wakatu. Ten na stanici přiletí letos v listopadu nebo prosinci.

Harmonogram projektu (2013-2014)

4. srpnaKirobo odlétá na ISS
srpen-záříKirobo poprvé hovoří ve vesmíru
listopad-prosinecpřílet velitele Wakaty
prosinecWakata poprvé hovoří s Kirobem
květen-červenvelitel Wakata opouští ISS
prosinecKirobo se vrací na Zemi

 

Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků