Roborace DevBot má sice kabinu, ale řidiče už nepotřebuje

Seznamte se s elektrickým vývojovým prototypem závodního auta budoucnosti. Vypadá sice jako speciál z Le Mans, ale v jednom zásadním ohledu se liší - závodit umí zcela bez řidiče. Auto už má za sebou celou řadu testů, takže se 24. srpna ukáže na závodním okruhu v Doningtonu, kde předvede svoje schopnosti.

Život řidiče | Bezpečnost | Technika | Byznys | Příslušenství | Volvo

Autonomní vozy bude pro Uber vyrábět Volvo. Dorazí už příští rok

Vývojový model DevBot má i klasickou kabinu, to protože má také sedačku i volant. Důvod je prostý - za volant se může posadit někdo z vývojářů, aby přesně viděl, jak se auto na závodní trati chová. Výsledkem pak bude model Robocar, který už o kabinu zcela přijde.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Byznys | Příslušenství

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Model je určený pro šampionát Formula E, přičemž různé závodní týmy si ho mohou pořídit. V samotných závodech tak nebude logicky vítězit ten nejlepší řidič, ale auto, které má lépe naprogramovaný software. Tedy umí lépe vytěžit přilnavost i výkon a zároveň dovede reagovat na ostatní stroje na závodní trati.

Ten den, kdy závodní jezdce nahradí počítač, se nezadržitelně blíží. Seriál Roborace totiž má jako doplněk seriálu Formula E odstartovat už v nadcházející sezóně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo S40 2.435
Rok výroby: 2005
Stav: 161 199 km
Cena: 80 000 Kč
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 208 757 km
Cena: 205 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků